او که در غرب، ماندنی شد

روایت «اکبر غمخوار» از شهید «سید باقر طباطبایی‌نژاد»

«سید باقر طباطبایی‌نژاد» در عین شجاعت بسیار زیاد، بدن بسیار قوی داشت. زمانی که کشتی می‌گرفت، همه را زمین می‌زد و کسی حریف او نبود.

از سویی دیگر معلومات اسلامی بسیار بالایی داشت و بسیار فرد متدینی بود؛ در حدی که همه او را به‌عنوان پیش‌نماز قبول داشتیم. هیچ‌وقت یادم نمی‌آید که نماز شب او ترک شده باشد.

***

سال ۱۳۵۹ که در ستاد مرکزی سپاه در واحد پرسنلی مشغول کار بودم، یک‌روز دیدم جوان زیبا و قدبلندی به واحد ما مراجعه کرد. دیگران گفتند وی «سید باقر طباطبایی‌نژاد» است که قرار است کار‌های ارزیابی و مصاحبه با افرادی که می‌خواهند گزینش شوند را انجام دهد.

بعد از چند ماه که با هم بودیم، شهید «محمد بروجردی» از غرب کشور به تهران آمد و گفت: من یک تعداد نیروی داوطلب برای اعزام به غرب کشور می‌خواهم؛ چون آنجا با توجه به مشکلات جنگ و قائله کردستان، نیرو نداریم؛ اگر کسی داوطلب است، بیاید که به غرب کشور بریم.

یکی از داوطلبان؛ «سید باقر طباطبایی‌نژاد» بود. رفتن او به کردستان همان و ماندگار شدنش در آنجا همان. تا آنکه عاقبت خون پاکش در همان مناطق بر زمین ریخت.

منبع: بازنویسی از نت

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن