چراغ‌خاموش تا ته گودال!

خاطره برادر صفرعلی جعفرپور درباره عملیات والفجر ۸

با توجه به اینکه مقررشده بود برای انحراف دشمن بعثی و سرگرم کردن آنها در شب قبل اجرای عملیات والفجر۸؛ عملیات ایذایی در جزیره ام الرصاص توسط لشکر۱۰ سیدالشهدا( ع) انجام گیرد؛ لذا در روزهای قبل از عملیات که اینجانب در واحد اطلاعات عملیات لشکر حضور داشتم؛ چگونگی تغییرات جزر و مد آب رودخانه اروند توسط نیروهای اطلاعات عملیات با برقرار کردن پست دونفره در کنار رودخانه اروند و قلعه متروکه شیخ خزعل نسبت به متراژ جزر و مد با گذاشتن شاخص چوبی در کنار رودخانه انجام میشد و مسیر رفت و برگشت از خرمشهر تا محل عملیات که کنار رودخانه اروند و روبروی جزیره ام الرصاص هم بود در هنگام شب چندین بار با خودرو و موتور سیکلت انجام شد.

* * *

عصر همان شب عملیات؛ در واحد اطلاعات عملیات، توسط شهید کیانپور مقرر شد که اینجانب با تحویل گرفتن موتور هوندا ۱۲۵ ماموریت پیک سنگر فرماندهی را انجام دهم.

لذا همان شب با موتورسیکلت چراغ خاموش از کارخانه صابون سازی خرمشهر (که محل استقرار واحد اطلاعات عملیات لشکر بود) به طرف محل سنگر فرماندهی در حوالی جاده پل نو حرکت کرده و در زمان عملیات در سنگر فرماندهی مستقر شدم.

* * *

ساعاتی بعد از عملیات، فرمانده مقتدر؛ سردار عزیز حاج علی فضلی که مدام فرماندهان یگانها را پشت بیسیم خطاب قرار میداد، فرمود: پیک سنگر فرماندهی برای آوردن اتوبوسها به خرمشهر برود.

من هم سریع با موتورسیکلت چراغ خاموش از جاده پل نو به طرف خرمشهر و محدوده کارخانه صابون سازی حرکت کردم و وقتی به محل استقرار اتوبوسها رسیدم، با مسئول آنها صحبت کردم و گفتم: با چراغ خاموش پشت موتور سیکلت من حرکت کنید.

* * *

پس از حرکت از نزدیکی کارخانه صابون سازی و عبور از خرمشهر؛ خودروها را در جاده پل نو تا نزدیکی سنگر فرماندهی لشکر هدایت نمودم و اتوبوسها منتظر آمدن نیروها جهت انتقال به عقبه شدند.

همینطور که در حال حرکت به طرف محل سنگر فرماندهی بودم، تاریکی هوا و چراغ خاموش موتور باعث شد که یکدفعه با موتورسیکلت سقوط کنم داخل یکی از گودالهای بزرگ پر از آب و تنه های قطع شده درخت خرما.

از دیگر برادران اطلاعات عملیات کمک خواستم و موتورسیکلت را به محل سنگر فرماندهی منتقل کردم…

ارسالی کاربران

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن