هادیِ گردان المهدی

به روایتِ سردار هادی ، فرمانده گردان المهدی (عج)

  • گردانی با سه فرماندۀ شهید

همۀ گردان‌های لشکر ده سیدالشهدا به مثابه یاران واقعی سیدالشهدا پای کار جنگ بودند و لشکریان سیدالشهدا همچون اربابشان تا آخرین نفس در میدان رزم تلاش می‌کردند تا نشان دهند که اگر می‌گویند “یا لیتنا کنا معک”، از عمق جانشان است. در عین حال، هر کدام از گردان‌ها خاص بودند با ویژگی‌هایی منحصربفرد.

گردان المهدی در لشکر ۱۰؛ تنها گردانی است که سه فرمانده شهید دارد و هیچ گردان دیگری نیست که این تعداد فرمانده خود را تقدیم کرده باشد.

از جهاتی می‌توان گفت که گردان المهدی با وجود ظرفیت‌های بسیاری که داشته، اما خیلی مظلوم واقع شده است و آنطور که باید و شاید، این گردان و شهدای آن شناخته و معرفی نشده‌اند.

  • لاله‌های آرمیده در صحن امامزاده

هم اکنون در گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر، تعداد بسیاری از لاله‌های گلگونی که در صحن امامزاده آرمیده‌اند، متعلق به گردان المهدی می‌باشند. دفتر این گردان که توسط سردار هادی؛ از فرماندهان وقت گردان اداره می‌گردد، همسایه دیوار به دیوار امامزاده است.

سردار محمد هادی که هنوز هم با همان شور و نشاط و حرارت، پای کار گردان است، هر روزش را با نام و یاد شهدایی شروع می‌کند که زمانی همگردانی‌اش بودند و حالا همسایگانش.

  • غوغای گردان المهدی

سردار هادی که زمانی هادیِ رزمندگان گردان المهدی بود، هنوز به خوبی شعار آهنگینِ گردان المهدی را در ذهن و قلب خود نگاه داشته. شعاری که رزمندگان این گردان، شب‌های عملیات، یکصدا دم می‌گرفتند و با آهنگی حزین و حماسی سر می‌دادند و با شور و حرارتی وصف‌ناشدنی می‌زدند به دل دشمن. می‌رفتند که فدای مولا شوند:

گردان المهدی چه غوغا کرده

یاران خود فدای مولا کرده

یا سیدی یا سیدی یا مولا

جانم فدایت یا اباعبدالله

 

  • یارانِ با وفا

به لطف الهی و مدد شهدا، فرماندهان گردان المهدی هنوز ارتباط منسجم خود را پس از گذشت سالها حفظ نموده و از حال یکدیگر با خبرند.

تلاش می‌شود تا به حول و قوۀ الهی، بعد از این، وحدت و انسجام رزمندگان دیروز و امروز و فردای گردان المهدی، بیشتر گردد تا نام و آوازۀ حماسه‌های شهدای این گردان، بپیچد در گوش جوانان این شهر.

ان‌شاءالله

هانیه ثقفی

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن