قمر گردان بنی هاشم

او را به جرأت می توان قمر گردان بنی هاشم دانست، گردانی که ناراحت می شد اگر کسی می گفت: گردان قمر و اصرار داشت که حتما بگویند گردان قمر بنی هاشم.

سردار شهید عبدالحمید شاه حسینی جانشین گردان قمربنی هاشم(ع) لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام با خدا معامله کرده بود و پشت پا زده بود به زندگی دنیا. خدا هم مرشدی چون سردار شهید احمد ساربان نژاد را سر راهش قرار داد تا راه بلد حمید باشد.

عملیات های فتح المبین و بیت المقدس، شدند عرصه ای برای به نمایش گذاشتن رسم شاگردی حمید و ظهور و بروز توانمندی هایش.

آن دو با هم به لبنان رفتند برای دفع تجاوز رژیم صهیونیستی. پس از بازگشت به جبهه های ایران، دوباره با هم به گردان قمر بنی هاشم در تیپ ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام، پیوستند.

هرجا که حمید بود؛ پاتوق بود برای رزمندگان قدیمی، تا حدی که دیگر همه نیروهای گردان قمربنی هاشم(ع) مسئول دسته و مسئول گروهان و حتی فرمانده گردان بودند.

حمید و احمد، عملیات های والفجر مقدماتی، والفجر یک، دو، چهار و خیبر را گذراندند تا آنکه در عملیات خیبر شهید احمد ساربان نژاد شاگردش را تنها گذاشت… و به قول حمید: کمر بچه های گردان قمربنی هاشم (ع) را شکست…

داغ پر کشیدن احمد، سنگین بود اما حمید نگذاشت جای او خالی بماند.

او را به جرأت می توان قمر گردان بنی هاشم دانست، گردانی که ناراحت می شد اگر کسی می گفت: گردان قمر و اصرار داشت که حتما بگویند گردان قمر بنی هاشم.

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن