شانزدهمین جلسه عمومی تدوین تاریخ رزم لشکر۱۰ سیدالشهدا (ع) برگزار شد

شانزدهمین جلسه تدوین تاریخ حماسه و رزم لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) با مدیریت فرمانده این لشکر سرافراز و چهره ماندگار دفاع مقدس، سردار حاج علی فضلی و موضوع قرارگاه پژوهشی عملیات‌های لشکر بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ برگزار شد.

در ابتدا سردار محمود توکلی مسوول این قرارگاه پژوهشی گزارشی از پیشرفت مصاحبه‌ها و جمع آوری تاریخ شفاهی گردان‌ها و واحدهای لشکر ارائه نمود و در ادامه سردار حاج علی فضلی برای دقت در روایت و ثبت مستندات ماموریت‌های لشکر۱۰ بعد از قطعنامه ۵۹۸ تذکراتی دادند؛ ایشان تاکید داشتند که به صورت ویژه باید روایت‌های این عملیات‌ها مستند شود و حماسه رزمندگان لشکر۱۰ در روز آخر تیرماه و روزهای اول مرداد ۱۳۶۷ به عنوان یگانی که جانانه مقابل دشمن بعثی ظاهر شد و اجازه نزدیک شدن و اشغال اهواز را به دشمن نداد تا نیروهای مدافع خود را برسانند باید ثبت گردد. در این جلسه فرماندهان گردان ها و واحدها نیز نظرات خود را ارائه نمودند.

🔴 دشمن بعثی بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ ، مجددا عملیات خود در آخرین روز تیرماه در جنوب آغاز کرد و رزمندگان اسلام به فرمان امام عزیز پوزه دشمن را به خاک مالیدند. و نبردهای بعد از قطعنامه ۵۹۸ نقطه درخشانی در تاریخ حماسه رزمندگان اسلام است.

تصاویر

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن