شهید روح الله بابابزرگی

شهید روح الله بابابزرگی

نام پدر: عزیز مراد

ولادت: ۲ فروردین ۱۳۴۷

محل تولد: همدان – نهاوند

سن: ۱۸ سال

شهادت: ۱۹ دی ۱۳۶۵  /  ۱۱ بهمن ۱۳۶۵

محل شهادت: شلمچه

عملیات: کربلای ۵

گردان: حضرت علی اکبر(ع)

مزار: کرج – امامزاده محمد

برادر ایشان؛ امرالله بابابزرگی (ش ۱۳۶۴ ام الرصاص) نیز به شهادت رسیده است.

#آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

زندگینامه شهید روح الله بابابزرگی

“روح اله بابابزرگی” دوم فروردین ماه ۱۳۴۷ در نهاوند در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.

او تحصیلات خود را تا سال سوم راهنمایی ادامه داد وبعد از آن سنگر جبهه را به سنگر مدرسه ترجیح داد و راهی جبهه های نبرد شد تا در مقابل هجوم دشمن از کشورش دفاع نماید.

سرانجام در تاریخ یازدهم بهمن۱۳۶۵ پس از دلاوریهای فراوان در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه توسط دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت رسید. پیکر پاک او در امازاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

#آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

وصیتنامه شهید روح الله بابابزرگی

بسم الله الرحمن الرحیم

پروردگارا شرمنده ایم؛ از کسرت گناه و معصیت. خداوندا نفسمان محجوب است و قلبمان معیوب است و هوای نفس بر ما چیره شده است. با زبان خود نمی توانیم کثرت گناه خود را بازگو کنیم. ولی تا آنجائی که می دانم، بارها به دام شیطان افتاده ایم. ولی از آنجائی که قلبمان از بس که گناه کردیم، تاریک شده و از این رو پی به اشتباهات خود نبردیم و باز هم به کارمان ادامه دادیم. با این همه گناه و اشتباه ولی باز هم شما از آنجایی که لطفتان شامل حالمان گردید، پرده رحمانیت خود را بر سر گناهانمان پوشاندید و به این منظور هم لقب ستار العیوب را به خداوند رحمان می دهند. خداوندا بارها ما را از بند شیطان رجیم رها کردی . محبت خود را نسبت به بندگانت نشان دادی ولی بندگان تو همیشه در خسران و زیانند مگر اینکه به تو ایمان آورند و رستگار از لطف شما شوند و حال از اینکه فرصتی به ما دادی، برای جبران گناهانمان از شما ممنونیم و امیدوارم از اینکه توانسته باشم، قدم کوچکی که برای اسلام برداشته ام و با امید اینکه گریه های نیمه شب مادرم شامل حالم شود، وظیفه ای که به من محول شده بود، تا اندازه ای توانسته باشم، ادا کرده باشم و اگر لیاقت داشته باشم. به گفته شهدا مخصوصا” برادرم که گفته بود، اسلام را یاری کنید. عمل کرده باشم. انشاء الله و امیدوارم که آنچه که امام زمان از سربازانش می خواهد و این وظیفه شامل حال بنده هم می شود، انجام داده باشم و به اسلام و مسلمین خدمت کرده باشم .

پیام من به مردم این است که اسلام واقعی را بشناسید. شناخت اسلام هم سخت است وهم آسان. امام را تنها نگذارید و به سید الشهدا متوسل شوید و این را بدانید مادیات ما را به هیچ جایی نخواهید رساند به جز اینکه حرص ما نسبت به دنیای فانی بیشتر شود .سعی کنند که به کارهای خیر بیشتر اشتغال یابید. که رمز رهایی، خدمت خلق کردن است. این را بدانید، شیطان همیشه در کمین است و شما خود را بنده او نسازید که با یک لحظه خوشحالی، یک عمر خود را بدبخت خواهید کرد.

#آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن