شما آبروی اسلام را حفظ کردید!

شهید علی قمی از ارکان تیپ ویژه شهدا بود و در آزادسازی محور پیرانشهر به سردشت، انهدام مرکزیت دموکرات، آزادسازی سد دوکان و محور مهاباد - پیرانشهر نقش زیادی ایفا کرد.

جاده پیرانشهر به سردشت به طول ۹۰ کیلومتر به تصرف دموکرات ها و کومله ها در آمده بود شهیدان قمی، کاوه و گنجی زاده طی یک حماسه‌آفرینی بی بدیل این جاده را آزاد می کنند. به خاطر آزادسازی این جاده، تیپ ویژه شهدا به حضور حضرت امام (ره)‌ شرف‌یاب می‌شوند. در آن دیدار، امام (رحمه الله علیه) به سبب این حماسه‌آفرینی خطاب به آنها می فرمایند:
«الفاظ کوتاه هستند که از شما برادران و از این چهره‌های مستعد برای شهادت، مدیحه بگویند. شما آبروی اسلام را و آبروی رسول خدا در پیشگاه مقدس حق‌ تعالی را حفظ کردید، حماسه‌هایی که شما در کردستان آفریده‌اید، قابل توصیف نیستند.
شما که از جان خودتان در راه اسلام گذشتید و در میدان نبرد حق با باطل پیشقدم شدید، من به وجود شما افتخار می‌کنم. امیدوارم خدای تبارک و تعال بر شما عزیزان پیروزی عنایت فرماید و ثواب شهدا را به شما مرحمت کند.
»

هنگامی که جاده پیرانشهر به سردشت به طول ۹۰ کیلومتر به تصرف دموکرات‌ها و کومله‌ها افتاد، شهیدان کاوه، قمی و گنجی‌زاده این جاده را آزاد می‌کنند و به خاطر آزادسازی این جاده، تیپ ویژه شهدا به حضور حضرت امام (ره)‌ شرف‌یاب می‌شوند. حضرت امام (ره) به خاطر این آزادسازی خطاب به آنها می‌فرمایند «الفاظ کوتاه هستند که از شما برادران و از این چهره‌های مستعد برای شهادت، مدیحه بگویند. شما آبروی اسلام را و آبروی رسول خدا در پیشگاه مقدس حق‌ تعالی را حفظ کردید، حماسه‌هایی که شما در کردستان آفریده‌اید، قابل توصیف نیستند. شما که از جان خودتان در راه اسلام گذشتید و در میدان نبرد حق با باطل پیشقدم شدید، من به وجود شما افتخار می‌کنم. امیدوارم خدای تبارک و تعال بر شما عزیزان پیروزی عنایت فرماید و ثواب شهدا را به شما مرحمت کند.»

شهید علی قمی از ارکان تیپ ویژه شهدا بود و در آزاد سازی محور پیرانشهر به سردشت، انهدام مرکزیت دموکرات، آزادسازی سد دوکان و محور مهاباد ـ پیرانشهر نقش زیادی ایفا کرد. او به واقع پلی بین تهران- پیشوا و ورامین در حوادث انقلاب اسلامی بوده است.

*شهید “علی قمی کردی” سال ۱۳۶۳ فرماندهی عملیات و قائم مقامی تیپ شهدا را برعهده داشت. او سرانجام در سن ۲۴ سالگی ودر تاریخ دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۳ در منطقه‌ای به نام سه راه نقده در نزدیکی استان کردستان به شهادت رسید.

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن