اردیبهشت تا بهشت …

او در 12 اردیبهشت 1341 به دنیا آمده بود و تولد دوباره اش نیز در 12 اردیبهشت رقم خورد و این بار، فرشتگان در آسمان برایش مراسم تولد گرفتند.

عملیات «سیدالشهدا(ع)» روز ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در پی اجرای استراتژی «دفاع متحرک» عراق به مرحله اجرا درآمد.

عراقی‌ها توانسته بودند تا نزدیکی‌های «فکه» و «تپه سبز» پیشروی کنند و اگر جلویشان گرفته نمی‌شد می‌توانستند تا جاده اندیمشک – اهواز بیایند.

حاج علی فضلی تمام فرمانده گردان‌ها را در ساختمان نجف اشرف فرا خواند و گفت نیروی زمینی سپاه به ما تکلیف کرده که به سرعت، عملیاتی برای مقابله با پیشروی دشمن انجام بدهیم.

حاج حسین اسکندرلو (فرمانده گردان علی اصغر)، خیلی زود کسی را به راه‌آهن فرستاد تا بچه‌هایی که در  حال بازگشت به تهران بودند را بازگرداند.

 

طرح و نقشه عملیات در ۴۸ ساعت ریخته شد.

گردان‌های حضرت علی‌اصغر و المهدی زودتر از دیگر گردهان‌های عمل کننده درگیر نبرد با دشمن شدند.

در همان ساعت‌های نخست درگیری، تعدادی از تانک‌های دشمن منهدم شدند و تلفات زیادی دادند، اما صبح ۱۲ اردیبهشت ماه ۶۵، درگیری، شدید و تن به تن شده بود…

۹۷ تن از نیروهای گردان علی‌اصغر در این درگیری های تن به تن به شهادت رسیدند. حاج حسین نیز در همان روز، بر اثر اصابت گلوله مستقیم دوشکا به گردنش به شهادت رسید. او در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۱ به دنیا آمده بود و تولد دوباره اش نیز در ۱۲ اردیبهشت رقم خورد و این بار، فرشتگان در آسمان برایش مراسم تولد گرفتند.

 

حاج حسین اسکندرلو، شب پیش از شهادت، به شهید صالحیان گفته بود:

 

«امشب شب عاشورا است، حفظ انقلاب و این منطقه خون می‌خواهد.»

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن