کارگروه تاریخ شفاهی بنیانگذاران لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)

قرارگاه پژوهشی تاریخ شفاهی مربوط به دوره بنیانگذاران لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در تاریخ ۲۱ تیر سال ۱۴۰۱ در مرکز تحقیقات و اسناد دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار فضلی و برخی از فرماندهان لشکر۱۰ برگزار گردید.


در این جلسه سردار دکتر سید محمد ابوترابی گزارشی از فعالیت این کارگروه ارائه نمود ایشان اظهار داشتند: «این کارگروه در سال ۱۳۹۳ با مسئولیت سردار شهید حاج احمد غلامی که خود از موسسین تیپ سیدالشهداء(ع) بود شروع به کار نمود و با تلاش‌ها و پیگیری‌های شهید غلامی توانست تاریخ شفاهی تعداد زیادی از پیشکسوتان اولیه تیپ سیدالشهداء(ع) را ثبت و ضبط کند و بعد از شهادت ایشان در شهریور ماه سال ۹۵ مسئولیت این کارگروه به این جانب واگذار گردید که تا به امروز با برگزاری ۱۸۱ جلسه با ۲۷۰ نفر از پیشکسوتان ۱۲۹۴ ساعت تاریخ شفاهی ثبت و ضبط شده که در حقیقت بیش ۹۰ درصد کار جلو رفته و تلاش می‌کنیم امسال با همت دوستان و همرزمان کار تدوین کتاب عملیات‌های مختلف تیپ تا عملیات بدر را به سر انجام برسانیم».

در ادامه نویسندگان کتاب‌های عملیات و ماموریت‌های لشکر در عملیات والفجر ۲ و خیبر و تاسیس تیپ سیدالشهداء(ع) گزارشی از کار خود ارائه نمودند و در پایان سردار فضلی در خصوص دقت در ثبت و ضبط حماسه‌های رزمندگان در دفاع مقدس و دوری از هرگونه تحریف و غلو تذکراتی دادند.

حاضرین جلسه عبارتند از برادران: حاج علی فضلی، خادم حسینی، سید محمد ابوترابی، دکتر وزوائی، دکتر عاطفی، سعید اردستانی؛ رحیم مرادیان، سید جواد میری، مسعود میزا حیدر، سید مهدی حسینی،جعفر طهماسبی، امیر محمد عباس نژاد ،علیرضا رحمانی ، حسن راثی ، فرهاد امتی

نویسنده کتاب عملیات والفجر ۲ برادر عباس نژاد گزارش خود را ارائه نمود. نویسنده کتاب عملیات خیبر برادر حسن راثی گزارش خود را بیان کردند و نویسنده کتاب چگونگی و چرایی تاسیس تیپ سیدالشهدا(ع) از تاریخ ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۱ دوره فرماندهی حاج محسن وزوائی و دوران فرماندهی حاج علی موحد دانش در شهریور سال ۱۳۶۱ مطالبی بیان نمودند. در پایان دکتر وزوائی مسایل و مشکلات و نیازمندی های کار گروه را عنوان نمودند.

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن