تاریخ عملیات: سی و یکم خردادماه ۱۳۶۶

رمز عملیات: یا امام جعفر صادق (ع)

محل عملیات: شهر ماووت عراق

فرمانده لشکر: حاج علی فضلی

اهداف علمیات:

تصرف شهر ماووت، استقرار روی ارتفاع ژاژیله، ایجاد زمینه تصرف ارتفاع گرده ‌رش.

پس از عملیات کربلای ۱۰، شهر ماووت عراق در تیررس رزمندگان اسلام قرار گرفت و در عملیات نصر ۴ آزادسازی آن طرح ریزی شد. رزمندگان اسلام، پس از شناسایی منطقه توسط نیروهای اطلاعات عملیات، مجهز به سلاح سبک و نیمه سنگین حرکت خود را از خطوط عملیات کربلای ۱۰ و محورهای اطراف آن به سمت هدف آغاز کردند و پس از راهپیمایی طولانی و با حفظ اصل غافلگیری، به محورهای عملیاتی شهر ماووت نزدیک شدند.

وسعت منطقه عملیاتی به ۵۰ کیلومتر مربع می‌رسید. در این هجوم شهر ماووت و چند ارتفاع مهم به دست رزمندگان اسلام افتاد. این عملیات دو هفته ادامه یافت و لشکر ۱۰ حضرت سید الشهدا (ع) در مرحله دوم این عملیات در ۸ صبح وارد عمل شد و اهداف از پیش تعیین شده را به تصرف خود در آورد.

در این عملیات تعدادی از فرماندهان این یگان نظیر سید محمد زینال حسینی فرمانده تخریب، محمد موافق فرمانده گردان ناصرین، مجید داودی راسخ فرمانده گردان حضرت زهرا (س)، حمیدرضا نظام جانشین گردان حضرت زینب (س) و علی عیوضی جانشین گردان قمربنی هاشم، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن