شهید محمد حاجی زاده

شهید محمد حاجی زاده

 

نـام پـدر : غلامرضا

نام مادر: زکیه

نام همسر: زهرا عباسپور خانی

تـاریخ تـولـد: ۱۳۲۷

مـحل تـولـد : خراسان رضوی – تربت حیدریه – روستای برس

سـن :۱۸ سـال

وضـعیت تاهل : متاهل

تـاریخ شـهادت: ۱۲/اردیبهشت/۱۳۶۵

مـحل شـهادت : فکه

عملیات: سیدالشهدا علیه السلام

گردان: حضرت المهدی(عج)

مـزار : کرج – امامزاده محمد

بازتولید(جمع آوری اینترنتی و فضای مجازی)

 

زندگینامه شهید محمد حاجی زاده

شهید محمد حاجی زاده سال ۱۳۲۷ در دهکده برس از توابع تربت حیدریه چشم به جهان گشود.

محمد تحصیلات ابتدایی خویش را در زادگاهش به اتمام رسانید اما به علت عدم امکانات تحصیلی و گرفتاری‌های خانوداگی، ناچار به ترک خانواده و مهاجرت به شهریار کرج شد. دوره تحصیلات راهنمایی و اول نظری را به پایان رسانید. آنگاه برای امرار معاش خود در مغازه نقاشی و صافکاری ماشین آلات مشغول به کار شد تا آنجایی که مهارت کافی را به دست آورد و بعد از مدتی در یکی از گاراژهای کلاک کرج مغازه محقری را تهیه نمود و به کار خود ادامه داد.

او قبل از انقلاب در جلسات قرآن شرکت فعال داشت. او همچنین طبع شعر داشت و در مدح ائمه(ع) شعر می سرود و مداحی می کرد.

محمد در سال ۱۳۵۲ به استخدام بهداری کرج درآمد و به عنوان راننده مشغول به کار شد. اکثریت کارکنان او را بعنوان فردی مذهبی، متعهد و فعال می شناختند.

در دوران رژیم منفور پهلوی، فعالیتهایی در جهت انقلاب داشت. آن زمان او در نظرآباد مقدم ساکن بود که دو بار از طرف پاسگاه هشتگرد کرج به خانه اش هجوم آوردند و تمام منزلشان را بازدید کردند ولی او همچنان به کار خود ادامه می داد.

ثمره ازدواج او؛ ۳ فرزند پسر و یک دختر می باشد.

وی در محل کار خویش فعالیت چشمگیری داشت. با همکاری دیگر برادران دینی خود، انجمن اسلامی کارکنان بهداری را تشکیل داد. مدتی نیز در سمت مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف و سپس در سمت مدیرعامل تعاونی مسکن بهداری به نمایندگی اعضا انتخاب شد (که بعد از شهادتش به پاس قدردانی از زحمات بی‌شائبه ایشان خیابان شهرک بهداری به خیابان شهید محمد حاجی زاده مزین شد.)

با شروع جنگ، او نیز همچون دیگر غیورمردان به جبهه رفت. چهارمین و آخرین اعزام وی در تاریخ ۲۱/فروردین/۶۵ بود که سرانجام در مورخ ۱۲/اردیبهشت/۶۵ در عملیات سیدالشهدا علیه السلام در منطقه فکه به فیض شهادت رسید.

بازتولید(جمع آوری اینترنتی و فضای مجازی)

 

 

فرازی از وصیتنامه شهید محمد حاجی زاده

اناالله و انا الیه راجعون

شهادت فریضه ای است بس بزرگ و فوزی است عظیم که به همه کس نمی دهند.

خداوندا مرا ببخش و بیامرز. خداوندا اهل و عیالم را به تو می سپارم.

همسرم، اگر من شهید شدم و برنگشتم امیدوارم از زینب کبری درس گرفته باشی و پاسدار خون شهدا باشی و همانطوری که دختر علی (ع) زینب پیام خون شهدای کربلا را به گوش جهانیان رساند از او سرمشق گرفته و نگران نباشی و در مرگ من گریه و ضجه نکنی اگرچه من برای زندگی شما از خود هیچ چیز باقی نگذارده‌ام امیدوارم از خداوند بزرگ منان اجرتان را بگیرید.

“ان شاء الله”

همسرم! بچه ها را نیکو تربیت کن، طوری که از خدمتگزاران راستین اسلام و از سربازان واقعی امام زمان (عج) باشند، نه در حرف و شعار بلکه در عمل صالح فرزندان ذخیره قبر پدر و مادر می باشد به امام عزیز بت شکن دعا کنید.

در پایان که امیدوارم که اگر در این مدت زناشویی هر بدی که از من دیده اید مرا بخشیده و برایم طلب آمرزش کنید انشاء الله.

به امید پیروزی رزمندگان اسلام و طول عمر با عزت و عاقبت امام و زیارت کربلای معلا و شفای محرومان و نابودی دشمنان اسلام…

بازتولید(جمع آوری اینترنتی و فضای مجازی)

 

معلم شهیدی که شهادتش مصادف با روز معلم شد

شهید محمد حاجی زاده، که خود در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) معلم سرود و قرآن بود، سرانجام در روز دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۵ مصادف با روز معلم، در منطقه فکه به فیض شهادت رسید.

بازتولید(جمع آوری اینترنتی و فضای مجازی)

 

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن