شهید محمد احمدی

شهید محمد احمدی

 

نام پدر: علی اکبر

ولادت: ۳ اسفند ۱۳۴۶

شهادت: ۱۹ دی ۱۳۶۵

محل شهادت: شلمچه

عملیات: کربلای ۵

گردان: حضرت علی اکبر(ع)

#آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

 

وصیتنامه شهید محمد احمدی

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهدا و صدیقین

به نام خداوند خالق و به نام محمود

بارپروردگارا، خالقا، چگونه شکر تو را کنم در حالی که با این همه گناه و مصیبت این نعمت عظیم را عطایم کردی.

خدایا آرزویی را که مدت ها در انتظار آن بودم و لحظه شماری می کردم نصیبم کرده ای. خدایا این را می دانم که تنها به خاطر غفار بودنت هست که این نعمت را عطایم کرده ای وگرنه من چیزی ندارم و عملی ندارم که بخاطر آن شهادت را داشته باشم. تو ای مهربان تو ای ستارالعیوب ای غفارالذنوب هیچ ندارم و هر چه دارم از آن توست.

خدایا در مقابل این همه نعمت تنها چیزی که دارم جانم است که در راه تو می دهم.

چند کلامی با این امت: قدر این امام را بدانید مبادا دل امام را بشکنید و نسبت به مسائل بی تفاوت باشید، اگر سلاح این شهدا به زمین می افتد وظیفه شما است که بردارید و راه آنها را ادامه دهید.

پدر و مادر عزیزم: شما زحمات فراوانی برای **** من کشیده اید و من شرمنده ام از اینکه نتوانسته ام این همه زحمات شما را جبران کنم از شما می خواهم که مرا حلال کنید و افتخار کنید که این امانت را به بهترین نحو به دست صاحبش سپردید و این را بدانید که همه ما روزی باید برویم حال چه بهتر که این رفتن زیباترین رفتن ها یعنی شهادت باشد.

برادر و خواهرم: وظیفه شما بس سنگین است چون آنها رفتند کار حسینی کردند و شما که مانده اید باید کاری زینبی کنید و پیام شهدا را بگوش جهانیان برسانید و ادامه دهنده راه آنها باشید. برادر و خواهر عزیزم می دانم که برای شما نتوانستم برادری خوب باشم و وظیفه خود را نسبت به شما انجام دهم از شما حلالیت می طلبم در آخر تمام کسانی که مرا می شناسند حلالیت می طلبم. برایم قرآن و دعای کمیل بخوانید.

هر که در این بزم مقربتر است

جام بلا بیشترش می دهند

#آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

 

خاطرات شهید محمد احمدی

  • همرزم شهید

شهید محمد احمدی جزء آن دسته از غواصانی بود که در اولین شب عملیات بزرگ کربلای ۵ به آب زدند و همان ابتدا به اغلبشان به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر این شهید، چندین روز زیر آب ماند…

#آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

 

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن