شهید محسن فعالی

شهید محسن فعالی

نـام پـدر : حسن

تـاریخ تـولـد : ۲۳/اردیبهشت/۱۳۴۹

مـحل تـولـد : تهران

سـن : ۱۷ سال

وضـعیت تاهل : مجرد

شـغل : دانش آموز

تـاریخ شـهادت : ۱۶/تیر/۱۳۶۶

مـحل شـهادت : ماووت

عـملیـات : نصر۴

گردان: نامشخص

مـزار : تهران – بهشت زهرا(س) – قطعه ۲۹ ردیف ۱۶۸ شماره ۱۶ سایر اطلاعات: در شهر تهران، محله شادمان، خیابان شادمهر،

بن بستی به نام شهید محسن فعالی مزین شده است. 

بازتولید(جمع آوری اینترنتی و فضای مجازی)

 

دست نوشته همرزم شهید محسن فعالی

عملیات نصر ۴

… علیرغم اینکه ضربۀ خوبی به نیروهای بعثی وارد شده بود و از اونها تلفات گرفته بودیم؛ اما به خاطر صخره‌ای بودن ارتفاعات پشت سرمان، فعالیت بولدوزرهای بچه‌های مهندسی رزمی مختل شده و احداث مسیر با امکانات موجود، ناممکن و امکان انتقال تدارکات و مهمات نبود و ظاهرا مسئولین لشکر به مصلحت دیدند از آن ارتفاع، عقب نشینی شود.

تا اینجای کار شهید و مجروح آنچنانی نداشتیم ولی کم کم خبرهای جدید می‌رسید؛ علی جابری مجروح شده بود و تیر به گلویش اصابت کرده بود (البته در اثر عدم رسیدگی در تاریخ ۶۶/۴/۱۸، در بیمارستان تبریز به شهادت رسید). علی جابری که طلبۀ علوم دینی بود از اون گلهایی بود که نمی‌توان مثل او را به این راحتی پیدا کرد. در مورد علی فقط می‌تونم بگم مزد جهاد خالصانه و حضور مستمرش در جبهه را بخوبی گرفت.

تعدادی از نیروها (مرتضی استوار و محسن فعالی و ..) موقع عقب رفتن مسیر را گم کرده بودند و بعد که به مسیر برگشته بودند، محسن فعالی مجروح شده بود و روز بعد (شانزدهم تیر ۱۳۶۶) در بیمارستان تبریز به شهادت رسید.

بازتولید(جمع آوری اینترنتی و فضای مجازی)

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن