شهید سید عطاء الله میرمحمدی

نام: سید عطاء الله   |   نام خانوادگی: میرمحمدی  |   نام پدر: سید جلال

تاریخ ولادت: ۱۳۳۳/۱۱/۲۲   |   محل ولادت: تهران   |   سن: ۲۹

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۲/۷   |   شهادت: جزیره مجنون – عملیات خیبر

مزار: تهران، گلزار شهدا بهشت زهرا (س)، قطعه: ۲۶، ردیف: ۳۲، شماره: ۲۹

 

زندگینامه شهید سید عطا میرمحمدی

سید عطاءالله میرمحمدی ۲۲ بهمن سال ۱۳۳۳ در محله خزانه بخارایی در جنوب تهران دیده به جهان گشود.

تحصیلات‌ خود را در جنوبی ترین منطقه تهران شروع کرد و تا سال سوم متوسطه در رشته ریاضی فیزیک تحصیل نمود.

بعد از انجام خدمت سربازی، ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد. سال ۱۳۵۵ هنگام متولد شدن اولین دخترش، همسرش از دنیا رفت. در همان زمان در قم به علت فعالیت های سیاسی دستگیر و پس از مدتی آزاد شد.

وی از اعضای تیم انتظامات مراسم استقبال از امام خمینی بود.

در سال ۱۳۵۸ ازدواج مجدد کرد و همان سال به خیل سپاه پاسداران پیوست.

او در سال ۵۹ مربی سلاح پادگان امام حسین(ع) در سپاه بود و در ایام ترور شخصیتهای انقلاب در تیم حفاظتی آیت الله موسوی اردبیلی رئیس وقت دیوان عالی کشور حضور داشت.

در سال ۱۳۶۰ خداوند دختر دوم را به او هدیه داد.

ایشان در همان سال فعالیت های خود را در خانقاه خزانه بخارایی در قالب بسیج آغاز کرد. بعد از مدتی همراه دیگر جوانان مسجد، به جبهه رفت. وی مدتی در گردان ادوات تیپ ۱۰ سیدالشهدا و سپس در گردان قمربنی هاشم خدمت کرد.

او علاوه بر داشتن تخصص بالا در استفاده از تفنگ ۱۰۶ و مهارت هدایت آتش روی مواضع دشمن، به دلیل داشتن قد بلند، دیدبانی هم می کرد. هنر دیگر او؛ روضه خوانی و مداحی اهل بیت علیهم السلام بود.

از جمله عملیاتهایی که سید عطا در آنها حضور داشت می توان به والفجر ۲، والفجر ۴ و خیبر اشاره کرد.

با توجه به شخصیت و منش بزرگوارانه اش از محبوبیت خاصی برخوردار بود و در بین دوستان و همرزمان به بابا عطاء ملقب بود.

سرانجام سید عطا در هفتم اسفند ۶۲ در عملیات خیبر در منطقه عمومی جزایر مجنون در حالی که ۲۹ سال داشت، از ناحیه سر مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

برادر کوچکتر این شهید؛ شهید سید علی اکبر میر محمدی نیز که از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود، پیش از او، سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه قصر شیرین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

وصیتنامه شهید سید عطا میرمحمدی

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الذین آمنوا هل ادلّکم علی تجاره تنجیکم من عذاب الیم تومنون بالله و رسوله‌ و تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم ذالکم خیر لکم ان کنتم تعلمون (سوره صف)

ای کسانی که ایمان آورده اید‌ آیا می خواهید شما را بر تجارتی راهنمایی کنم که از عذاب دردناک خداوند نجاتتان دهد؟ آن تجارت ایمان به خدا و رسول و جهاد در راه خداست با اموالتان و جانهایتان، این کار برای شما بهتر است‌ اگر که از دانایان‌ باشید.

بنام خدایی که بخشنده است به تمام موجودات و مهربان است‌ در آخرت فقط مومنین را.

سلام به پیشگاه منجی عالم بشریت ‌حضرت حجه ابن الحسن امام زمان(عج) و نایب بر حقش خمینی کبیر و همه رزمندگانش که در جبهه های جنگ بر علیه کفر می جنگند.

 

الحمدالله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله.

سپاس خداوند را که ما را هدایت کرد و ما هدایت نمی شدیم اگر او ما را هدایت نکرده بود. ما باید همیشه شکر خدا را به جا آوریم که نعمتی عظیم چون رهبر عزیز امام خمینی به ما عطا کرد که با قیام خود ظلم و فساد را از مملکتمان ریشه کن کرد، ما باید ‌شکر خدای را همیشه بجای آوریم که ما را لایق دانست و این سعادت عظیم را به ما عطا کرد‌ که در راه او بر علیه دشمنان اسلام صدام و اربابانش با مال و جان و فرزند‌ مبارزه کنیم تا بتوانیم اسلام را به تمام جهانیان‌ بشناسانیم.

ما سربازان حسین(ع)‌ زمانیم‌ که برای جنگ‌ و پیکار با دشمنان حق و بشریت، مبارزه با ستم و ستمگری و برای برانداختن حکومت های شیطانی و ضد خدایی و خودکامه و برای دفاع از اسلام و تحقق حاکمیت الهی  و اسلام امامت‌ و ولایت‌ می رویم تا ریشه های فاسد درخت کفر و عصیان و شرک را از بن برکنیم  و به جایش نهال عدالت و آزادی و انسانیت‌ بکاریم.

پدر و مادر عزیز :

ضمن تقدیم عرض سلام و صمیمانه ترین‌ احساسات، سعادت و سلامتی شما پدر و مادر عزیز را از خداوند تبارک و تعالی مسئلت دارم، از اینکه‌ در مدت عمرم به شما زحمات زیاد داده ام و شما پدر و مادر مهربان حق زیادی به گردن من دارید‌، بنده را در قبال این همه زحمات‌ حلال کنید، با این زبان قاصر نمی توانم از آن همه‌ زحمات شما تشکر کنم، چنانچه معصوم می فرماید بهشت زیر گامهای مادران است. تشکر از این بهتر نمی شود، زمانی که رسول اکرم حضرت محمد ابن عبدالله (ص) این چنین از مقام مادر صحبت می کند نیاز به تعریف و تمجید‌ نیست، پدر و مادر عزیز اجر شما با خداوند تبارک و تعالی انشاء ا… در بهشت همجوار رسول اکرم (ص) و سایر ائمه‌ اطهار باشید همچنانکه‌ درتعقیب نماز مغرب از خداوند متعال می خواهید (و جوار نبیک صلی ا.. علیه و اله)

پدر و مادر عزیز همانطور که در شهادت برادرم سید اکبر صبر و استقامت نشان دادید‌ خداوند به صبر و استقامت و پایداری شما بیفزاید. من به شما‌ پدر و مادر عزیز افتخار می کنم که فرزندانی تربیت کردید که در راه خدا و اسلام و قرآن قدم بر می دارند و با الهام‌ از امام عزیزشان‌ خمینی بت شکن با کفر می جنگند، آری ما سربازان حسین (ع)‌ زمانیم‌ که برای جنگ‌ و پیکار با دشمنان حق و بشریت مبارزه با ستم و ستمگری و برای برانداختن حکومت های شیطانی و ضد خدایی و خودکامه و برای دفاع از اسلام و تحقق حاکمیت الهی  و اسلام، امامت‌ و ولایت‌ می رویم تا ریشه های فاسد درخت کفر و عصیان و شرک را از بن برکنیم  و به جایش نهال عدالت و آزادی و انسانیت‌ بکاریم.

 ان‌شاءالله ‌تعالی  ( سید عطاء الله میرمحمدی )

 

گالری تصاویر


More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن