شهید حمیدرضا سرمدیان

شهید حمیدرضا سرمدیان

نام پدر: نوروزعلی

نام مادر: اشرف

تاریخ ولادت: ۱۳۴۹/۴/۱۳

محل ولادت: تهران

سن: ۱۷

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۱/۲۲

محل شهادت: شلمچه

عملیات: کربلای ۸

مسئولیت: بهیار و امدادگر

مزار: تهران – بهشت زهرا(س) – قطعه ۲۹ ردیف ۱۰۷ شماره ۱۸

 

زندگی‌نامه حمیدرضا سرمدیان

شهید حمیدرضا سرمدیان سیزدهم تیر ۱۳۴۹، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش نوروزعلی، راننده بود و مادرش اشرف نام داشت.

حمیدرضا تا کلاس سوم متوسطه در رشته علوم تجربی درس خواند.

وی با وجود مخالفت پدرش، به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و تنها ۱۱ روز پس از حضور در جبهه، بیست و دوم فروردین ۱۳۶۶، با سمت امدادگر و بهیار در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به کمر شهید شد.

مزار او در قطعه ۲۹ بهشت زهرای تهران واقع است.

 

فرازی از وصیتنامه شهید حمیدرضا سرمدیان

«خوشا به حال آنانکه با شهادت رفتند.

اگر به شهادت رسیدم و یا اینکه مجروح برگشتم به هیچ وجه برای من گریه نکنید و ناراحت نشوید، ما باید این انقلاب را زنده نگه داریم.»

 

خاطراتی از شهید حمیدرضا سرمدیان

– پدر حمیدرضا از حضور وی درجبهه ممانعت می کرد و موقع اعزام، برای امتحان روحیه حمیدرضا به او گفت: «شما نمی توانی به جبهه بروی.»

حمیدرضا هم در پاسخ محترمانه به پدر جواب داد: «اگر قرار باشد من بمانم، جز اینکه چند گونی برنج و روغن و غیره مصرف کنم، چه فایده دیگری خواهم داشت؟…»

حمیدرضا در تاریخ ۱۳۶۶/۱/۱۱ به عنوان امداد گر به جبهه اعزام شد و تنها ۱۱ روز بعد به شهادت رسید. در ۲۲ فروردین ۱۳۶۶ عملیات کربلای ۸ زمانی که درگیری تقریبا به مرحله تن به تن کشیده شد و شرایط بسیار سخت و دشوار بود، او بسیار خندان و با نشاط به برادران دیگر روحیه می داد.

وقتی برای پرتاب نارنجک، از پشت خاکریز بیرون آمد، مورد اصابت ترکش نارنجک دشمن قرار گرفت و مجروح شد و به سنگر مجروحان انتقال داده شد، اما لحظاتی بعد، سنگر هم مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و همه مجروحان به شهادت رسیدند.

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن