شهید حسین معمارزاده

شهید حسین معمارزاده

نام مستعار: حسین

ولادت: ۱۳۳۹

شغل: دانشجو

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱/۲۳

محل شهادت: شرهانی

عملیات: والفجر مقدماتی / والفجر ۱

گردان: گردان تخریب – لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام

مزار: تهران – امامزاده علی اکبر چیذر

 

زندگینامه شهید حسین معمارزاده

شهید سیامک معمارزاده سال ۱۳۳۹ در تهران دیده به جهان گشود. او نخستین فرزند خانواده بود و پدرش وضع مالی بسیار خوبی داشت. خانواده اش سال ۱۳۴۸ در تجریش ساکن شدند. در منزلی که از نظر زیبایی و مساحت همچون باغ بود.

سیامک تا کلاس سوم دبیرستان را در مدرسه البرز در رشته علوم تجربی درس خواند و سال آخر را به دبیرستان خوارزمی شمیران رفت. وی سال ۱۳۵۵ موفق به اخذ دیپلم شد. 

وی از همان دوران دبیرستان به مبارزه علیه رژیم طاغوت علاقه مند شد و با مبارزانی همچون شهید مطهری و شهید محلاتی همنشین گشت. پدر که از دستگیری پسرش توسط ساواک می ترسید از دانشگاهی از انگلیس برای او پذیرش گرفت.

سیامک سال ۱۳۵۶ روانه انگلستان شد و در کالج طبیعی لندن در رشته مهندسی کشت و صنعت مشغول تحصیل گردید اما حضورش در این کشور هم مانع مبارزاتش علیه شاه نشد.

وی در انگلیس عضو انجمن اسلامی دانشجویان اروپا شد و همان جا در تظاهرات شرکت می کرد.

بعد از پیروزی انقلاب، یکبار که همراه با دوستانش در لندن در مقابل سفارت امریکا تجمع کرده بود توسط پلیس دستگیر شد و به زندان رفت. خلق و خوی حسنۀ او در زندان باعث شد یک خلافکار سیاهپوست زندانی به دین اسلام مشرف شود.

سیامک و دوستانش پس از ۴۵ روز اسارت، آزاد و از کشور انگلیس اخراج شدند.

وی به عضویت گروه مقاومت الحدید در محله نخجوان تجریش، مسجد صاحب الامر درآمد.

با شروع جنگ و عملیات فتح خرمشهر، خودش را به جبهه رساند.

سال ۱۳۶۱ علاوه بر فعالیت در بسیج، درس طلبگی را نیز در حوزه علمیه چیذر شروع کرد. سپس دوباره به جبهه رفته و در یگان تخریب تیپ ۱۰ سیدالشهدا رفت و از آن پس نام حسین را برای خود برگزید.

سرانجام وی در عملیات والفجر ۱ که برای گشودن معبری در میدان مین در منطقه شرهانی رفته بود، به شهادت رسید.

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن