شهید حسین اصل روستا

شهید حسین اصل روستا

 

نام پدر: نعمت

ولادت: ۱ فروردین ۱۳۴۴

محل تولد: البرز – ساوجبلاغ – شهر جدید

سن: ۲۱ سال

شهادت: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۵

محل شهادت: فکه

نحوه شهادت: تیر مستقیم به گلو

گردان: حضرت علی اکبر(ع)

مزار: تنکمان

#آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

 

 

زندگینامه شهید حسین اصل روستا

حسین اصل روستا در طلوع صبح یک بهار زیبا و دل انگیز در سال ۱۳۴۴ در روستای تنکمان از توابع شهرستان ساوجبلاغ با صدای یا مقلب القلوب و تحویل سال نو چشم به جهان گشود.

هنوز چند سالی از زندگی شاد کودکانه­اش نگذشته بود که غبار سنگین بی پدری بر صورتش نشست.

با تلاش های مادر، توانست وارد مدرسه شود و تا هفت سال درس بخواند. اما در سیزده سالگی به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود امکانات، مشغول کار و تلاش شد.

او کارش را در کارخانه فخر ایران (نمازی) شروع کرد.

از گذراندن دوره سربازی معاف شد. اما در سال ۱۳۶۵ به فرمان رهبرش عازم جبهه گردید.

در مدت حضورش در جبهه، بار مسئولیت بر دوش مادرش افتاده بود. او هم سلامتی اش را با نامه های مکرر به خانواده اطلاع می داد تا حداقل از بار نگرانی مادر بکاهد.

در ماه اسفند ۱۳۶۵ برای تسلای مادر و حلالیت از خانواده و اقوام خویش به مرخصی آمد و مدت سه روز را برای دیدن خواهران و اقوام در مرخصی گذراند. بعد از اتمام مرخصی با سفارش به مادر و تشویق او به صبر و تحمل و کمک به جبهه در پشت صحنه، خداحافظی کرد و راهی منطقه شد. گویی آخرین وداع و خداحافظی بود. دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه فکه شربت شهادتت را نوشید و به آقایش اباعبدالله الحسین پیوست.

#آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

 

 

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن