شهید حسن سراینده

شهید حسن سراینده

نام پدر: کاظم

تاریخ ولادت: ۱۳۴۶/۶/۳۱

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۱/۲۱

محل شهادت: شلمچه

عملیات: کربلای ۸

مزار: تهران – بهشت زهرا(س) – قطعه ۲۹ ردیف ۹۱ شماره ۴

 

وصیتنامه شهید حسن سراینده

با سلام و درود فراوان بر نایب برحق ولى عصر (عج)؛ این بت شکن زمان و با سلام بر تمامى رزمندگان عزیز و جان بر کف و خانواده هاى معظم شهدا و مفقودین و معلولین.

شهادت مى دهم که خدایى جز خداى یکتا نیست، و شهادت مى دهم که محمد(صلى الله علیه وآله) بنده و رسول او و على(علیه السلام) امام اول شیعیان و ولىّ ما مؤمنین است.

قال على(علیه السلام): «نفس المرء خطاء الى اجله؛ هر نفسى که انسان مى کشد گامى به سوى مرگ است.»

خداوندا، شهادت و کشته شدن در راه تو آرزوى من است، مرا در رسیدن به این آرمان موفق گردان. ما مى رویم تا راه حسین(علیه السلام) را ادامه دهیم. ما مى رویم تا راه او باقى بماند، شما نیز چنین باشید؛ چون جهاد در راه خدا وظیفه ى هر مسلمانى است، همان طور که پیامبر عزیز اسلام فرمودند.

«انّ افضل عمل المؤمن جهاد فى سبیل اللّه؛ همانا بهترین عمل مؤمن جهاد در راه خداست».

پدر و مادر، شما و خانواده ام را خیلى دوست دارم، اما باید بدانید که خدا را بیشتر از شما دوست دارم و بدین جهت بود که راهى جبهه شدم تا در راه خدا جهاد کنم.

مادرم، از تو مى خواهم که همانند مادر شهداى دیگر محکم و استوار باشى و هنگامى که خبر شهادتم را شنیدى وضو بگیرى و رو به قبله بنشینى و بگویى: خدایا این قربانى را از من بپذیر.

پدر و مادر عزیزم، شما را به صبر و تقوى سفارش مى کنم، همانطور که مولاى ما، مسلمین را به صبر و تقوا سفارش کرد. در هر کارى خداوند را شاهد و ناظر بگیرید و در مراعات اصول اسلامى کوشا باشید. از شما مى خواهم که برایم نماز میت بخوانید و سر قبرم «یا حسین» بگویید. اگر خواستید در بالاى قبرم گریه کنید هیچ اشکالى ندارد اما بدانید اشکى که بالاى قبرم مى ریزید نباید براى من باشد، بلکه باید براى سر بریدۀ سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) باشد.

امیدوارم که در هنگام مرگم حضرت ابا عبداللّه بر بالینم حضور داشته باشند و چشمان گنهکارم به جمال زیباى حضرت مهدى (عج) روشن شود.

برادران، آشنایان و رفقا، تا دیر نشده جهاد در راه خدا را پیش گیرید و این حسین زمان را تنها نگذارید و جهاد در راه خدا را فراموش نکنید؛ زیرا با رفتن به جهاد، خداوند عزوجل تمام گناهان شما را مى بخشد و خداوند یار و یاور شماست.

 

جملات قصار شهید حسن سراینده

از خدا مى خواهم که در بستر نمیرم زیرا که مرگ در بستر را ننگ مى دانم، همانطور که حضرت على(علیه السلام) فرمود: اگر هزار ضربۀ شمشیر بر سرم فرود آورند، براى من آسانتر از این است که در بستر بمیرم.

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن