شهید ابوالقاسم میرزایی

نام: ابوالقاسم   |   نام خانوادگی: میرزایی

تاریخ ولادت: ۱۳۴۳/۴/۲۱   |   محل ولادت:    |   سن: ۲۳

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۱۱/۱۱   |   شهادت: عملیات بیت المقدس ـ ماووت عراق

مزار: کرج ـ امامزاده محمد(ع)

 

زندگینامه شهید ابوالقاسم میرزایی

شهیدابوالقاسم میرزایی در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۳۴۳ در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. مادرش عذرا اجرلو نام داشت. ابوالقاسم سومین فرزند خانواده بود و از همان کودکی اخلاقی شایسته و نمونه داشت و برای والدینش احترام زیادی قائل بود.

پس از سپری کردن دوران کودکی وارد مدرسه ابتدایی در تهران به نام عمار شد و تحصیلات ابتدایی را به پایان رسانید ولی به دلیل کمبود درآمد خانواده ناچار دست از تحصیل کشید و به کارگری در مغازه‌ها پرداخت و شب‌ها به تحصیل ادامه داد و در مدرسه ای در تهران به صورت شبانه تحصیل نمود.

***

در پایان دوره راهنمایی وارد بسیج شد و فعالیت نظامی خود را پشت سر گذاشت و به دلیل علاقه فراوانی که به خدمت نظام داشت وارد سپاه پاسداران شد و به فعالیت‌های خود ادامه داد. مدت یک سال از ورودش به سپاه میگذشت که پس از اموزش نظامی در سال ۶۱ به جبهه‌های غرب اعزام شد و از همان سال تا زمان شهادتش در جبهه حضور داشت.

***

در سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد که ثمره ازدواجش ۲ فرزند به نام های محمدمهدی و محسن می باشد.

***

سرانجام پس از چندین سال خدمت در جبهه‌های مقدس در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۶۶ در عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت ترکش در ماووت عراق به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر پاک ابوالقاسم در امامزاده محمد (ع) به خاک سپرده شد.

 

قسمتی از وصیتنامه شهید ابوالقاسم میرزایی

به جبهه می روم تا عهد و پیمانی که در خیابان ها و مساجد با شعار «الله اکبر» با خدای خود و با امام خویش بستم، ادا کنم و این را بدانید که آگاهانه در این راه قدم نهاده ام؛ چرا که خون سرخ شهیدان از هابیل تا حسین (علیه السلام) و از حسین (علیه السلام) تا شهدای کربلای جنوب و غرب ایران صدایم می زنند که چرا نشسته ای؟ ما در عصری هستیم که باید خون بدهیم تا اسلام عزیز با ظهور مهدی عزیز (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیروز شود و از شما امت حزب الله می خواهم که قدر این نعمت رهبری را که جز لطف خداوند هیچ چیز دیگری نیست، بدانید و شکر خداوند را به جا آورید.

خدای ناکرده حرکتی انجام ندهید که قلب نازنین او را ناراحت کنید و بلرزانید؛ زیرا او نماینده امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و خدا و رسولش (صلی الله علیه و آله و سلم) از ما نخواهند گذشت.

 

گالری تصاویر

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن