سی و یکمین سالگرد (مجازی) شهدای گردان علی اکبر ع

سی و یکمین سالگرد شهدای گردان حضرت علی اکبر علیه السلام به صورت مجازی در وب سایت این گردان به نشانی www.ali-akbar.ir در حال برگزاری است.

تاریخچه مراسم های یادبود شهدای گردان علی اکبر؛ بازمی گردد به زمان جنگ…

روال کار بر این اساس بود که همیشه بعد از هر عملیات، رزمندگان و کادر گردان، در قالب چند گروه تقسیم می شدند و به دیدار و سرکشی از خانواده شهدای آن عملیات می رفتند.

بعد از جنگ نیز، این سنت حسنه، ادامه پیدا کرد…

شهدا و خانواده هایشان، هیچگاه از یاد همرزمان نرفتند و همواره در طول این ۳۰ سال، تلاشهایی برای زنده نگه داشتن نام و یاد این عزیزان صورت گرفته است.

سال ۱۳۶۹ رزمندگان گردان پیشنهاد برگزاری مراسم را با فرمانده گردان، حاج حمید تقی زاده، مطرح کردند. ایشان هم با استقبال پذیرفتند.

 هدف از مراسم این بود که هم نام و یاد شهدای گردان زنده شود، هم خانواده های شهدا و رزمندگان، یکدیگر را می بینند و با هم آشنا می شوند. هم دوستان و همرزمان، دیداری با هم داشته باشند.

بنابراین اولین مراسم که درواقع دومین سالگرد شهدا بود، در مسجد صاحب الزمان(عج) تهران خیابان آزادی نبش خیابان بهبودی برگزار شد.

مراسم بعدی (سالگرد سوم) در امامزاده حسن کرج بود.

چهارمین سالگرد در مسجد جامع کرج بوده است.

پنجمین سالگرد در حسینیه جماران برگزار شد.

سالهای بعد نیز همواره مراسم سالگرد شهدای گردان علی اکبر علیه السلام در حسینیه جماران برگزار شده است.

سی امین سالگرد نیز قرار بود در جماران برگزار شود که متاسفانه قضیه ویروس منحوس کرونا پیش آمد و مراسم، جهت جلوگیری از انتشار ویروس، لغو گردید.

امسال هم مقاون با عید مبعث پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و روز ملی شهدا، سی و یکمین سالگرد شهدای گردان علی اکبرعلیه السلام به صورت مجازی و با شیوه‌ای جدید برگزار می‌شود.

 یاد و خاطره‌ شهدای سرافراز گردان علی اکبر علیه السلام را گرامی می داریم.

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن