جلسه عمومی قرارگاه پژوهشی تدوین تاریخ رزم عملیات‌های لشکر بعد از قطعنامه برگزار شد

حاضرین در این جلسه

  • سردار نبی الله رودکی (مهمان ویژه)
  • سردار خادم
  • سردار نادر ادیبی
  • سردار محمود توکلی (فرمانده قرارگاه پژوهشی عملیات‌های بعد از قطعنامه)
  • سرهنگ حسن نیکوکار (دبیر قرارگاه)
  • سردار عباس قهرودی (فرمانده تیپ یکم ثارالله)
  • و سید بهزاد پدیدار، علی فیاضی، مسعود کیمیایی، جواد کاند، فرهاد امتی، حمیدرضا وزوایی، امیر مراد زاده، مرتضی خلج، رضا دهقان، پرویز صادقی (آزاده‌ی این عملیات)، خلیل عینی، رضا دهقان، علی سهیلی، مجید رضائیان، رحیم مرادیان، سعید اردستانی

این جلسه در تاریخ ۳شنبه ۲ اسفند ماه۱۴۰۱ در سالن جلسات ساختمان شهدای باغ موزه دفاع مقدس تهران به ریاست سردار حاج علی فضلی برگزارشد.

در ابتدا برادر اردستانی آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت و پس از آن جمله ای از فرمایشات امام خامنه ای را در خصوص اهمیت جمع آوری تاریخ رزم را برای حاضران خواندند.

آنگاه سردار خادم ضمن خیر مقدم به حاضران دستور جلسه را که موضوع عملیات های ایام قطعنامه است را بیان نموده و از دبیر قرارگاه درخواست ارائه گزارش نمودند.

سپس برادر علی فیاض نسبت به ماموریت پروژه خود که دفاع سراسری در مقابل هجوم دشمن بعثی است اشاره نمود.

برادر سید بهزاد پدیدار مدیر پروژه ماموریت پاکسازی غرب کشور توضیحاتی را در خصوص این ماموریت ارائه نمودند.

سرهنگ حسن نیکوکار با استفاده از پاورپوینت اقدام به ارائه گزارش و معرفی مدیران پروژه ها و ماموریت های آنان نمود و از برادر پدیدار تقاضای ارائه ی پروژه خود را نمود.

سردار عباس قهرودی نیز در خصوص عملیات غدیر توضیحاتی ارائه نمود.

برادر مجید رضائیان به نقش گردان حضرت علی اکبر ع در این مقطع اشاره نمود.

مهندس پرویز صادقی آزاده ی گردان حضرت زینب س نیز به نحوه ی اسارت خود اشاره کردند.

به درخواست سردار فضلی، سردار نبی الله رودکی اقدامات انجام شده در سپاه ۱۹ فرج استان فارس را در خصوص جمع آوری آثار دفاع مقدس را تشریح نموده و خاطراتی را از آن دوران به حاضرین تقدیم نمود.

سردار محمود توکلی فرمانده این قرارگاه به گفتگو با دو نویسنده که کتاب های دو ماموریت آماده شده این قرارگاه یعنی دفاع سراسری و پاکسازی جاده بوکان اشاره نمود.

در پایان سردار فضلی به خاطراتی از این دوران پرداخت و جدیت مدیران پروژه این مقطع را خواستار شدند. ایشان با توجه این که در این دوره تاریخ شفاهی رزمندگان محور پژوهش است. دقت نظر مدیران را خواستار شد.


More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن