برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه حضرت سیدالشهدا (ع)

مراسم با شکوه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد

هیئت رزمندگان لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا علیه السلام بعد از ۳ سال تعطیلی (به علت بیماری کرونا) با حضور هیئت‌های رزمندگان تیپ‌ها، گردان‌ها و جمع زیادی از فرماندهان و رزمندگان لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا علیه السلام که خود را از مسیرهای دور و نزدیک به این مراسم رسانده بودند برگزار شد.

این مراسم در حسینیه حضرت سیدالشهدا علیه السلام واقع در ضلع جنوبی پادگان حُر (خیابان کاشان) برگزار شد از ساعت ۱۰:۳۰ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع و سپس با خیر مقدم برادر محمود تنها مراسم مداحی شروع و ذاکر خوش الحان اهل بیت س برادر خلجی حاضرین را به فیض رساندند.

آنگاه برادر سعید اردستانی با یادی از دوستان شهید و رفقای مرحوم و آرزوی سلامتی برای فرمانده لشکر و چهره ماندگار دفاع مقدس حاج علی فضلی که در بستر بیماری قرار دارد، دقایقی در خصوص مبحث ثبت و ضبط تاریخ رزم لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا علیه السلام صحبت نمودند.

ایشان به نکات زیر اشاره نمودند:

لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) در بیش از ۵۰ ماموریت حضور داشته و در هیچ کدام با شکست مواجه نشده است ولی متاسفانه در ثبت و ضبط تاریخ رزم خود از همه‌ی یگان‌ها عقب‌تر است.

کارهای خوبی توسط دوستان و مسئولین لشکر انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد. بیش از ۳۰ کتاب تاکنون مرتبط با لشکر چاپ شده و بیش از ۳۰ کتاب هم در دست اقدام است. برادران حاج علی اسدی در سازمان حفظ آثار تهران و حاج علی کرمی در البرز و کرج دست در دست هم مشغول هستند ولی با این همه تلاش و کوشش انجام شده به فرموده‌ی امام خامنه‌ای دامت برکاته باید این فعالیت‌ها صد برابر شود. تا صد برابری شدن تکلیف ما راه زیادی در پیش داریم.

 بنابراین با تقویت هیئت‌های گردانی و اقتدا به فرماندهان عزیز همچون روزگار نبرد، نسبت به جمع آوری خاطرات آن دوران شکوهمند اقدام فرمایید.

دفتر مجمع رزمندگان لشکر نیز در کنار این حسینیه هر روز از صبح تا شب در خدمت شماست تا اسناد و مدارک و خاطرات شما را ثبت و ضبط نماید.

همچنین برادرانی که تمایل دارند تا در این حرکت بصورت جهادی، پاره وقت، تمام وقت، ساعتی در دفتر حضور یابند و برادران خود را یاری کنند به بنده و یا دفتر مجمع مراجعه نمایند.

با اتمام این بخش از مراسم، برادر مسعود میرزا حیدر با صدای خوش آوای دل انگیز اذان ظهر را سر دادند.

نماز جماعت به امامت سید محمد رسول پور اقامه و تعقیبات آن نیز با همراهی حاضرین زمزمه گردید.

با اتمام نماز جماعت سخنرانی حجت الاسلام سید محمد رسول پور شروع شد.

ایشان در فضیلت حضرت زهرا سلام الله علیها حاضرین را به فیض اکمل رساندند. سخنرانی ایشان به روضه و زمزمه به پایان رسید.

بعد از سخنرانی، دوستان به رسم دیرین جمع شده و تصاویری را به یادگار ثبت نمودند.

توزیع کتب منتشر شده ستاد کنگره‌ی شهدای لشکر که با زحمات فرمانده دلاور لشکر، برادر اکبر باقری منتشر شده بود در مسیر خروج از حسینیه و دریافت طعام پایان بخش مراسم بود.

دوستان خادم نیز با نظافت و جمع آوری بنرها و… محل را تحویل مسئولین مربوطه دادند.


تصاویر

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن