پاکسازی جاده بوکان_مهاباد از ضد انقلاب

آخرین ماموریت عملیاتی تخریب لشکر۱۰ سیدالشهداء (ع) در دفاع مقدس

مردادماه سال ۶۷ روزهای سرنوشت ساز جنگ بود. دشمن بعثی اوایل مردادماه سال ۶۷ قصد تصرف اهواز را داشت و دو سه روز بعد هم با منافقین به طمع تصرف کرمانشاه تا تهران خیز برداشت که نفس قدسی امام عزیز آنچنان شوری در بین جوانان ایجاد کرد که دشمن را از تمامی سرزمین اسلامی‌مان عقب زدند و اگر نبود منع امام در خصوص تعقیب دشمن بعد از خروج از مرزهای بین المللی در عرض چند ساعت رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) خود را به بصره رسانده بودند. اما آن عزیز سفر کرده با توجه دادن رزمندگان به پذیرش قطعنامه به عنوان عهد شرعی، آن شیران مطیع و مقلد را آرام نمود.

پرداختن به وقایع دفاع مقدس در سال آخر جنگ خود فرصت زیادی می‌طلبد اما در آخرین روزهای مرداد ۶۷ دشمنانِ مردم کردستان که با پرچم کومله و دمکرات جان و مال و ناموس مردم شریف کردستان را هدف گرفته بودند به طمع دست یابی به آبرو و حیثیت نداشته به ارتفاعات اطراف جاده بوکان – مهاباد حمله بردند و با سوء استفاده از انتقال توان سپاه اسلام به جنوب و منطقه شمال غرب، مسیر تردد هموطنان را به بوکان و مهاباد مسدود کردند.

لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) که هنوز از ماموریت مقابله با دشمن در پاسگاه زید و شلمچه فارغ نشده بود، ماموریت یافت با حمله برق آسا به پسمانده ضد انقلاب، قهر اسلامی را به تفاله‌های استکبار بچشاند. بخشی از نیروهای لشکر سیدالشهداء خود را از میاندوآب به منطقه رساندند و بخشی دیگر هم از طریق هلی‌کوپترهای شنوک از پایگاه دزفول به منطقه درگیری سرازیر شدند و در آخرین روز مردادماه ۶۷ که مصادف با تاسوعای حسینی بود، به دشمن حمله کردند.

به علت وسعت منطقه درگیری و حضور دشمن بر روی ارتفاعات در محور مهاباد – بوکان و سردشت، تیپ عاشورا از لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) به فرماندهی سردار جانباز حاج عباس قهرودی در روز اول با گردان حضرت قاسم (ع) به مصاف دشمن رفت و رزمندگان این گردان در روز تاسوعای حسینی با کمک گرفتن از نام علمدار کربلا در کمترین زمان و با حداقل تلفات و دادن چندین مجروح بخشی از ارتفاعات منطقه را از دست ضدانقلاب باز پس گرفتند.

در روز دوم عملیات که مصادف بود با روز عاشورای حسینی با ورود گردان حضرت زهیر علیه السلام به منطقه درگیری با ضد انقلاب، این جرثومه‌های فساد فرار را بر قرار ترجیح دادند و با دادن تلفات فراوان از منطقه متواری شدند؛ در این عملیات تعدادی از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهداء به شهادت رسیدند.

با نفوذ ضد انقلاب در کادر درمانی بیمارستان شهر بوکان تعدادی از مجروحین این عملیات به علت عدم رسیدگی در ظهر عاشورا در محوطه بیمارستان به شهادت رسیدند. گردان تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) با اعزام ۲۰ رزمنده تخریبچی به گردان‌های عمل کننده در این عملیات شرکت نمود و با دادن ۲ شهید در این حماسه سهیم بود.

شهید قدرت الله خوشجام در روز اول این عملیات در روز تاسوعای حسینی مجروح گردید و به علت عدم رسیدگی و خونریزی شدید در روز عاشورا در محوطه بیمارستان به شهادت رسید و شهید اصغر رحیمی با گردان زهیر (ع) به دشمن حمله برد و با گلوله ضد انقلاب در روز عاشورا به شهادت رسید. شهیدان این عملیات آخرین شهدای عملیاتی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) نام گرفتند.

جعفر طهماسبی

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن