شهید هدایت الله خیل دار

نام: هدایت الله   |   نام خانوادگی: خیل دار   |   نام پدر: قربان علی

تاریخ ولادت: ۱۳۳۷/۷/۱۰   |   محل ولادت: البرز – ساوجبلاغ – شهرجدیدهشتگرد   |   سن: ۲۷

تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۱۷   |   شهادت: خرمشهر – عملیات والفجر ۸

مزار: اغشت ساوجبلاغ   |   سمت: جانشین واحد تعاون

 

زندگی‌نامه شهید هدایت الله خیل دار

هدایت‌الله در سال۱۳۳۷ در روستای اغشت دیده به جهان گشود.

تا کلاس ششم ابتدایی را در زادگاهش (اغشت) و دوره راهنمایی را در روستای برغان به کسب علم و دانش پرداخت. سپس برای ادامه تحصیل (دوره متوسطه) وارد دبیرستان دهخدای کرج شد. او راهنمایی و دبیرستان را با موفقیت کامل پشت سر نهاد و موفق به گرفتن مدرک دیپلم در رشتۀ ادبیات گردید.

در زمان انقلاب در بیشتر راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت می‌نمود و پیش از پیروزی انقلاب در صحنه حضور داشت.

هدایت الله از نظر اخلاقی فرد بسیار متین و صبوری بود و در تمام مدت عمرش از این نظر زبا‌ن‌زد خاص و عام بود.

پس از انقلاب برای خدمت به خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست در کمیتۀ امداد امام مشغول به کار شد و پس از گذشت یک‌سال به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید و پس از اتمام دورۀ خدمت به محل خدمت قبلی‌اش برگشت، پس از آن به سپاه پاسداران پیوست.

هدایت الله یک‌بار در سال۶۲ به جبهه اعزام شد که پس از شش ماه حضور در جبهه در عملیات ظفرمند خیبر از ناحیۀ پا مجروح گردید و برای بار دوم درتیرماه سال۶۴ به منطقه رفت و پس از شش ماه حضور در جبهه‌های جنوب، سرانجام درتاریخ ۱۷ آذر ۱۳۶۴ درآستانۀ عملیات پیروزمند والفجر۸ ،هنگامی‌که مشغول تهیۀ مقدمات و زمینه‌سازی عملیات بود براثر اصابت ترکش به ناحیۀ سر به شهادت رسید و به لقاءالله پیوست.

پیکر پاک شهید هدایت الله خیلدار در گلزار شهدای روستای اغشت آرام گرفته است.

برادر او؛ محمد خیلدار نیز در روز چهارم آذرماه سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم بن عقیل به شهادت رسیده است. پیکر پاک این شهید هنوز کشف نشده است.

 

فرازی از وصیت‌نامه شهید هدایت الله خیل دار

سلام و درود فراوان بر آن پرچمدارى که با جانبازى خویش در راه حفظ اسلام و مبارزه با مفاسد جان داد و درود بى پایان بر آن مشعلدارى که مبارزه حق و باطل را مجسم ساخت و درحالی که شربت شهادت نوشید، دستگاه ظلم را واژگون ساخت.

سلام بر تو اى مشعل بى پایان که براى ریشه کن ساختن ظلم و ستم از جان و مال و حتى فرزندان خود گذشتى. آرى مکتب تو مکتبى است که درس آزادى و فداکارى را به دوستانت آموخته و خدمتگزارى به اسلام به آنان تعلیم داده.

مکتب حسین مکتب شهادت است. شهادت یک انتخاب و یک مرگ دلخواه است. شهادت یک انقلاب درونى است و یک حرکت دوباره است. شهادت رکود نیست، عروج است. شهادت یک پیروزى بزرگ است. شهادت تولد و زندگى دوباره است. شهادت یعنى رسیدن به لقاءالله، یعنى پیوستن به معشوق خود که براى رسیدن به او دست از همه چیز خود برداشته، اما شهادت یک درس است که معلم و استاد این مکتب، حسین است. او به ما آموخت که بعد از ۱۴۰۰سال چگونه زندگى کنیم و چگونه بمیریم؟ اما امروز که من این راه را انتخاب کردم چون تنها راه خوشبختى و تنها راه سعادت وتنها راه رسیدن به لقاء الله مى باشد. آرى برادران امروز روز تولد هدایت است و عروسى من است، اما شما برادران و خواهران بیدار و هوشیار همیشه در صحنه باشید و اجازه ندهید منافقین داخلى به انقلاب ضربه بزنند. امام را تنها نگذارید و همیشه به پیامهاى ایشان گوش فرا دهید.

پدر خوبم و مادر مهربانم!

گرچه دورى فرزند براى شما بسیار مشکل است، اما امانتى بودم از طرف خدا در نزد شما که امروز خدا آن امانت را از شما پس گرفت. امیدوارم که در شهادت فرزندانتان صبر و استقامت کنید. ان‌شاءالله که اجر شما با فاطمۀ زهرا سلام الله باشد.

 

آثار تولید شده درباره شهید هدایت الله خیل دار

کتاب فرهنگنامه جاودانه های تاریخ استان البرز به معرفی شهدای این استان، از جمله شهید هدایت الله خیل دار پرداخته است.

 

گالری تصاویر


More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن