شهید نعمت الله حیدری مقدم

شهید نعمت الله حیدری مقدم

نام پدر: موسی

تاریخ تولد: ۱۰ شهریور ۱۳۴۵

محل تولد: تهران

سن: ۲۰ سال

تاریخ شهادت: ۱۷ تیر ۱۳۶۵

محل شهادت: مهران – قلاویزان

عملیات: مرحله دوم کربلای ۱

 گردان: حضرت علی اکبر(ع)

مزار: کرج – امامزاده محمد

آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

زندگینامه شهید نعمت الله حیدری مقدم

شهید نعمت الله حیدری مقدم در روز دهم شهریور ۱۳۴۵ مصادف با عاشورای حسینی در شهر تهران دیده به جهان گشود.

از آنجا که خداوند چندین فرزند به این خانواده عطا کرده بود ولی پس از چندی دار دنیا را وداع گفته بودند، خانواده وی نذر کردند که اگر این فرزند برای آنها بماند، مدت هفت سال در عزاداری اباعبدالله الحسن طبق رسوم قمه بزند.

چهار سال بیشتر نداشت که پدر و مادرش از هم جدا شدند و سرنوشت فرزندان مهریه مادرش شد. بعد از آن، مادرش برای تهیه غذا و امرار معاش فرزندانش شرافتمندانه کار کرد و خرج بچه هایش را تامین نمود.

نعمت الله تا کلاس سوم ابتدائی بیشتر نتوانست درس بخواند و ترک تحصیل نمود و در تامین خانواده مادرش را یاری کند.

در روزهای انقلاب، او با همان جثه کوچکش، در تظاهرات و راهپیمائیها شرکت فعالی داشت. پس از آن نیز به عضویت بسیج درآمد و با شروع جنگ تحمیلی، موقعیت خاص خانواده اش مانع حضور وی در جبهه نشد. او نه یک بار و چند بار، بلکه بیش از ۵سال درجبهه حضور داشت و در عملیاتهای فتح المبین، بیت المقدس، والفجرها، خیبر و بدر، والفجر ۸ وکربلای ۱ شرکت نمود.

او سرانجام در هفدهمین روز تابستان ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۱، همزمان با اذان ظهر به شهادت رسید. پیکر پاکش در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

 

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن