شهید نبی الله کمالی دهقان

نام : نبی الله

نام خانوادگی : کمالی دهقان

نام مادر :

نام پدر : ذبیح الله

تاریخ تولد : ۱۳۳۶/۸/۲۷

محل تولد : کرج

وضعیت تاهل : –

میزان تحصیلات :

سن : ۲۹ سال

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۰/۱۹

محل شهادت : شلمچه

عملیات: مرحله اول کربلای۵

یگان خدمتی : لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام

گردان: حضرت علی اکبر(ع)

مزار : کرج،امامزاده محمد

زندگینامه

نبی الله در نیمه ی پاییز ۱۳۳۶ در کرج دیده به جهان گشود.

وی پس از سپری کردن دوران کودکی در کانون گرم خانواده در سن۷ سالگی جهت کسب علم و دانش به مدرسه رفت و موفق به اخذ دیپلم گردید.

وی پس از اتمام تحصیلات وارد آموزش و پرورش شد و در آن نهاد مقدس شروع به کار کرد .

او بنا به سنت پیامبر(ص) و به سفارش خانواده در سال ۱۳۵۸ ازدواج نمود که ثمره ازدواجش ۲ فرزند دختر می‌باشد.

با شروع جنگ تحمیلی به عضویت بسیج در آمد و از طریق بسیج به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافت تا در برابر نیروهای خصم به مبارزه بپردازد.

وی تا زمان شهادتش ۷ بار به جبهه اعزام‌ گشت و به سمت فرماندهی دست یافت.

سرانجام در تاریخ نوزدهم دی ماه ۱۳۶۵، در عملیات کربلای۵ بر اثر اصابت ‌ترکش در منطقه ‌عملیاتی «شلمچه» به درجه رفیع شهادت نائل گشت و پیکر پاکش در «امامزاده محمد» به خاک سپرده شد.

وصیتنامه
  • بسم الرحمن الرحیم

    «ان الله اشترى من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فى سبیل الله و یقتلون » قرآن کریم

    خداوند خریدار جانها و مالهاى مومنین هست به قیمت بهشت آنها که در راه خدا کارزار مى کنند ، مى کشند و کشته مى شوند.

    «من طلبنى و جدنى و من وجدنى عرضى و من عرفنى عشقنى و من عشقنى عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلى دیته و من على دیته و انا دیته» . کسى که در طلب خدا باشد او را مى یابد و کسى که او را یافت مى شناسد و کسى که خدا را شناخت عاشق خدا مى شود و کسى که عاشق خدا باشد خدا هم عاشق او مى شود و کسى را که عاشق او شد او را مى کشد و کسى را که کشت دیه او را بر گردن دارد و کسى که خدا دیه به او بدهکار است خدا خودش خونبهاى اوست .

    با دلى مملو از عشق وصال یار و به خاطر لبیک به فرمان نایب بزرگوار مهدى (عج) به محل عروج عاشقان به اعلى درجات آمده تا شاید بتوانم ذره اى از اقیانوس بیکران خشم امت حزب الله بر علیه ستمگران زمان باشم و امیدوارم که مسئله را که امام امت فرموده بود جوانها به جبهه بروند و حلش کنید به دست مبارک حضرت مهدى (عج) فرماندهى کل نیروهاى حزب الله در سنگر تحقق پیدا کند و دگر مزدورانى چون صدام جرات عرض اندام را پیدا نکنند و بدانند که راست قامتانى در سنگرند که نیمه هاى شب فضاى کشور را با دعاها و نماز شبشان عطر آگین مى کنند و خون جوشان حسین (ع) را در رگ دارند و خروش تکبیرشان کاخهاى «واشنگتن» و «کرملین» را به لرزه درمى آورد مردانى هستند چون امام بزرگوارشان پارساى شب بوده و شیران روزند در مقابل امریکا و شوروى و امثالهم خم به ابرو نیاورده و در مقابل خدا خاضع و خاشع اند و خود خدا نیز مى فرماید ( و لا تهنو و لا تحزنو و انتم لاعلون ) نترسید و غمگین نشوید که شما برترید و من هم براى خالص شدن و مخلص شدن آمده ام چون تمام این نعمات از برکت صدق و خلوص است . خدایا به من توانى بخش تا بتوانم سربازى از سربازان امام زمان و نایبش باشم . خدایا به من توانى بخش تا بتوانم در راه دین تو خدمتگزارى صدیق باشم و خدایا توفیق کارى حسینى َکردن را عنایت کن و اما از طرف من از پدر و مادر و تمام بستگان و همسرم و همچنین دانش آموزان طلب حلالیت مى کنم مخصوصا از دانش اموزان که امید آینده انقلابند و تاکید مى کنم که اگر شهدا را دوست دارند به خاطر شهدا درس بخوانند که چرخ انقلاب به متخصصان مومنى نیازمند است که در راه اهداف شهیدان چرخ هاى اقتصاد را به گردش مى آورند یعنى در راه استقلال و آزادى و جمهورى اسلامى و بدانید برادران و خواهران دانش آموزم که این دلدارى نیست که حدیث است .

    «مداد العلما افضل من دماء شهدا» : ارزش قلم عالم شهید از خون شهید والاتر است . از شما مى پرسم اگر زینب کربلا نبود آیا اکنون نامى از حسین بود که ما راهش را برویم ؟ ارزش پیام والاتر از خود خون است پیام رسان خون شهدا باشید. در دعاى کمیلها و نماز جمعه شرکت کنید . اگر جسد مرا به محل آوردند در امامزاده محمد کنار شهدا به خاک بسپارید . مسایل مالى یادداشت شده و داخل تفسیر نوین کتابخانه است .

    یا ایها الذین امنوا دمل ادلکم على بحاره تنجیکم من عذاب الیم تومیون بالله و رسوله . و تجاهدون فى سبیل الله باموالکم و انفسکم ذالکم خیر لکم ان کنتم تعلمون . اى اهل ایمان آیا شما را به تجارتى سودمند که شما را از عذاب دردآور آخرت نجات بخشد دلالت کنم آن تجارت این است که به خدا و رسول ایمان آرید و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید این کار از هر تجارتى اگر دانا باشید بهتر است . با اقرار به وحدانیت خداوند و اینکه جهان را خالقى آگاه و عادل و مقتدر است و شهادت به اینکه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و خاتم النبین بوده و قرآن کتاب خدا و تمکین در برابر قدرت رسول خدا فاطمه زهرا (س) و على بن ابیطالب و یازده فرزند گرامى اش و اینکه حضرت مهدى (عج) حجت خدا در روى زمین زنده و غایب است و اطاعت از نایب بر حقش امام امت را سفارش نموده و سر لوحه برنامه هایم دارم انشاء الله پروردگارا …. امام این روح بزرگ روح الله که روحهاى ما را به حرکت درآورده و به هم پیوست و با پیوستگى روحها نصرت خدا آمد که (یدالله مع الجماعه ) و بت شکن و بت پرستان شب پرست رفتند و نور آمد. درخشندگى حق جلوه گر شد ( جاء الحق و زهق الباطل کان زهوقا) دیده ها بینا شدند. بت پرستان سیاهى ساز ( ظالمین ) که تحمل دیدن نور را نداشتند و همواره از بیدارى و آگاهى و هشیارى مى ترسند و واهمه دارند به انواع حیله ها خواستند جلوى این نور را از آن بگیرند ( یریدون لیطقون نور الله ) و از آن جمله توطئه جنگ تحمیلى است اما در اینجا نیز شکست خوردند که اماممان فرمود این جنگ از الطاف خفیه الهى است و مى بینیم پس از شش سال و نیم از جنگ آتش افروز جهت مصالحه به التماس افتاده است و الله باید همه بدانیم این نیز توطئه دیگرى است و هشیار باشیم و به فضل خدا امیدوار که خود او مکرها و حیله ها را دفع کند ( و الله … نوره و لو کره الکافرون ) و بدانید آنچه در این ستور نقش بسته پاسخ به نداى ( هل من ناصر ینصرنى ) که فریاد مظلومیت ابا عبدالله الحسین (ع) در عاشورا است بوده و هر گوش شنوایى آن را مى شنود .

    ما که در دعایمان بخاطر پاسخ شهداى مظلومانه افسوس خورده و مى گفتیم ( یا لیتنى کنت تعلم فافوز عظیما ) کاش حسین (ع) عزیز با تو بودیم و شهید مى شدیم و به فوز عظیم مى رسیدیم . اکنون نیز همان ندا از حلقوم ابرمرد مجاهد رهبر عظیم الشان فرزند فاطمه (س) بلند که ( مادامیکه جبهه ها نیاز دارند بر همه کسانى که توانایى دارند عینا واجب است که به جبهه ها بروند ) و این عاشقان حسینند که سر از پا نشناخته به سوى دروازه هاى حرم مطهر ابا عبدالله مى شتابند و در این راه فتح یا شهادت نصیب آنان مى شود اگر خواهان سعادتید پشتیبان ولایت فقیه باشید و کمال را در قتال فى سبیل الله بجویید که این اصل است و دیگر راهها فرعى است اگر هم انسان را به مقصد برساند دیرتر است همچنین چون معلم بوده ام و در این راه نتوانستم دینم را نسبت به عزیزان خوب ادا نمایم از همگى طلب عفو مى نمایم .

    همکاران گرامیم همکاران عزیزى که چون شمع مى سوزید و پرتو افکنى مى کنید تا از نور وجودتان این امانت هاى الهى ره یابند و به مقصد برسند . امیدوارم همه در مسئولیت الهى که بر دوش دارند موفق باشند و این نمى شود مگر اینکه معنویت را در درون خود تقویت نمایند و شما دانش آموزان عزیز که امید آینده این انقلابید سعى کنید بیشتر بیاموزید تا در آینده براى مملکت مفیدتر باشید و نماز خواندن را فراموش نکنید .

    قدر پدر و مادر خود را بدانید از آنان اطاعت کنید ، فرمان خدا را اطاعت کنید ، جز او کسى دیگر را نپرستید ، درس را به خاطر خدا بخوانید ، هیچ گاه دست از یارى امام برندارید و هیچ وقت فکر این را نکنید که اسلام و ضد اسلام مى توانند بطور مسالمت آمیز با هم باشند از روحانیت متعهد به اسلام و مقلد امام پیروى کنید و در عین حال آگاه باشید و بدانید هیچ کس بجز روحانیت و در راس آن ولایت فقیه نمى تواند انقلاب را رهبرى نماید و اینان رهبران انقلابند .

    سعى کنید بسیج و انجمن اسلامى را تقویت کنید و درهر کجا این نهادها وجود دارند بدانید محله و آنجا از نظر معنوى بالا بوده و باید آگاه باشید اینها خانه هاى انقلابند .

نمایه محتوا : آرشیو سایت گردان حضرت علی اکبر(ع)

گالری تصاویر

سایر شهدا

شهدا

شهید مصطفی فیض آبادی

نام: سید مجید نام خانوادگی: حسینی هرات نام مادر: زهرا نام پدر: سید محمد تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۲ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک (دانشگاه صنعتی شریف) سن: ۲۱

شهید منوچهر اکبری (title)
شهدا

شهید منوچهر اکبری

نام: سید مجید نام خانوادگی: حسینی هرات نام مادر: زهرا نام پدر: سید محمد تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۲ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک (دانشگاه صنعتی شریف) سن: ۲۱

شهدا

شهید فضل‌الله قاسم پور

نام: سید مجید نام خانوادگی: حسینی هرات نام مادر: زهرا نام پدر: سید محمد تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۲ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک (دانشگاه صنعتی شریف) سن: ۲۱

شهدا

شهید علی گندمی محمدآبادی

نام: سید مجید نام خانوادگی: حسینی هرات نام مادر: زهرا نام پدر: سید محمد تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۲ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک (دانشگاه صنعتی شریف) سن: ۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

HomeCategoriesAccountCart
Search