شهید محمدرضا بورقی

شهید محمدرضا بورقی

معروف به: رضا

نام پدر: علی

تاریخ تولد: ۱۳۳۴

محل تولد: یزد – روستای بورق

شهادت: ۱۹ دی ۱۳۶۵

محل شهادت: شلمچه

عملیات: مرحله اول کربلای ۵

گردان: حضرت علی اکبر(ع)

مسئولیت: غواص

مزار: گرمدره – بهشت سادات

آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

زندگینامه شهید محمدرضا بورقی

شهید محمدرضا بورقی در سال ۱۳۳۴ در یکی از روستاهای اطراف یزد (بورق) به دنیا آمد و دوران کودکی را در همان جا گذراند و بعد از ۵ سال به یکی از روستاهای اطراف شهریار آمد و تحصیل را تا پنجم ابتدایی در آن جا ادامه داد.

او بعد از ترک تحصیل در رشته برق در تهران به فعالیت پرداخت.

وی در سن ۲۵ سالگی ازدواج نمود و در گرمدره سکونت پیدا کرد که در همان جا مشغول به کار شد و مغازه‌ای تشکیل داد و شروع به فروشندگی و تعمیر لوازم برقی کرد. از ازدواج او؛ یک فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار ماند.

وی آخرین بار در آذرماه ۱۳۶۵ به جبهه اعزام شد و در نوزدهم دی ماه همان سال، در منطقه شلمچه در عملیات کربلای ۵ در آب های کانال ماهی به عنوان غواص به شهادت رسید.

آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

وصیتنامه شهید محمدرضا بورقی

فرازهایی از وصیت نامه :

به داد خود برسید وقت تنگ است، انا لله و انا الیه راجعون، ما از خدائیم و بازگشتمان به سوی خداست. بشر روزی با این دنیای فانی وداع می نماید و در پیشگاه خدا حاضر می شود و به اعمال گذشته و آینده اش پی‌ می برد . و ای صد وای برآنان که قدر خودشان را در این چند روزه دنیای فانی نمی دانند.

آرشیو گردان حضرت علی اکبر(ع)

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن