شهید محمدحسین انارکی

شهید محمدحسین انارکی

نام پدر: حسن

تاریخ تولد: فروردین/۱۳۴۰

محل تولد: دامغان – روستای زرین آباد

نوع عضویت: پاسدار

تحصیلات: فوق دیپلم
تاریخ شهادت: ۱۸/فروردین/۱۳۶۶

محل شهادت: شلمچه

عملیات: کربلای ۸

مسئولیت: فرمانده اطلاعات و عملیات سپاه تهران

گردان: نامشخص

مزار: تهران – بهشت زهرا(س) – قطعه ۲۹ ردیف ۱۰۹ شماره ۳

 

زندگینامه شهید محمدحسین انارکی

محمدحسین در فروردین ۱۳۴۰ در روستای زرین آباد شهر دامغان دیده به جهان گشود. اما یک سال و نیم بعد، به همراه خانواده برای سکونت به تهران مهاجرت کرد.

او که چهارمین فرزند خانواده بود، آموختن علم را از سن ۷ سالگی و در شهر تهران آغاز نمود و تا اخذ مدرک دیپلم به تحصیل پرداخت.

محمدحسین در زمان قیام امّت علیه استبداد پهلوی به خیل یاران امام (ره) پیوست. بارها به علت جراحات ناشی از حمله مزدوران رژیم بعثی در بیمارستان بستری شد و چندین مرتبه مأموران، منزل مسکونی او را گشتند و سعی کردند وی را دستگیر نموده؛ ولی به واسطه همکاری خانواده توانست فرار کند.
با پیروزی انقلاب به عضویت سپاه‌پاسداران درآمد. در حین کار در سپاه شب‌ها را نیز در پایگاه‌های بسیج مساجد به آموزش اعضای پایگاه مشغول بود.

با آغاز جنگ روانه میدان نبرد گشت و در عملیات بیت‌المقدس و خیبر دو بار مجروح شد. 

سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد.

سال ۱۳۶۴ در دانشگاه تهران در رشته فیزیک پذیرفته شد.

سرانجام در ۲۶ سالگی، ضمن عملیات کربلای ۸ در شلمچه در هجدهم فروردین ۱۳۶۶ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به قلبش به شهادت رسید و پیکر پاکش در قطعه ۲۹ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

 

سخنرانی / وصیتنامه شهید محمدحسین انارکی

ما انسان ها در انتخاب دین آزادیم، اما وقتی مسلمان شدیم مکلف به انجام وظایف هستیم، همین طور وقتی پاسداری را انتخاب کردیم( البته شغل نیست) نامی مقدس بر خود نهادیم و باید شبانه روز برویم و یک لحظه ایستادن خیانت است و این را بدانید که بهترین حقوق و بدترین حقوق، حقوق بیت المال است، به ویژه ما پاسداران و برادران عزیز روحانی که از این حقوق می گیرند. اگر وظیفه را به نحو احسن عمل کنیم بهترین حقوق است.

ما همه سر سفره امام حسین  (ع) هستیم و صدقه سری ایشان و ائمه زنده ایم. از همت نوکران به دور است که به ارباب خیانت کنند. اگر کوچکترین سستی در دفاع از ایمان داشته باشیم نه خداوند و نه اهل بیت (ع) شما را نخواهند بخشید.

محمد حسین انارکی

۱۷/۱/۱۳۶۶

برادران بسیجی و بزرگواران سپاه اسلام و برادران سپاهی و عزیزان!

همه‌ی شما را به صبر در میدان جهاد و تقوای الهی وصیت می‌کنم و به عمل به قرآن و اسلام و عمل به پیروی از امام خمینیِ بت‌شکن که جسم و روحم در گرو فرمان و مرام او بوده است. به فرمان امام باشید که الحق دشمنِ خمینی کافر است و آتش جهنم برای کافران آماده شده. جز راه خمینی راهی نروید که گم‌راهی است. شهدا و ما هم اگر لایق باشیم، مرید خمینی بودیم و مشتاق اجرای اوامرش. ان‌شاءا… خداوند قبول بفرماید.

خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی به کوری چشم همه‌ی دشمنان، خمینی را نگه‌دار. بی‌عشق خمینی، نتوان عاشق مهدی(عج) شد.

والسلام

محمدحسین انارکی

شب حمله

۱۷ فروردین ۱۳۶۶

شلمچه

 

آثار تولید شده درباره شهید محمدحسین انارکی

یک قسمت از مستند تلویزیونی “مردان آسمانی” به شهید بزرگوار محمدحسین انارکی اختصاص یافته است.

 

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن