شهید عیسی کره‌ای

نام: عیسی   |   نام خانوادگی: کره‌ای   |   نام پدر: ممتاز

تاریخ ولادت: ۱۳۴۴/۴/۱۹   |   محل ولادت: تهران   |   سن: ۲۱

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۴   |   شهادت: عملیات کربلای ۴

مزار: تهران – بهشت زهرا (س)

 

زندگینامه شهید عیسی کره‌ای

عیسی تک پسر خانواده بود و در سال ۴۴ درمحله نازی آباد تهران پس از سال ها نذر و نیاز و انتظار به دنیا آمده بود

عیسی کره‌ای تنها فرزند پسر خانواده از ۱۵ سالگی بارها از طرف پایگاه‌های بسیج، نیروی هوایی، لشکر محمدرسول الله(ص) و مخابرات سپاه به جبهه اعزام شد. سرانجام با عضویت در سپاه پاسداران در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام مشغول شد و در سن ۲۱ سالگی در عملیات کربلای۴ (۴ دی ۶۵) در روز تولد هم نام خودش، حضرت عیسی ع با اصابت ترکش موشک کاتیوشا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مادر این شهید پس از شنیدن خبر شهادت فرزندش، دلیرانه و با صبر برخورد کرد. به سایرین هم قبل از مراسم خاکسپاری توصیه کرد که از شیون و زاری بپرهیزند. مادر، عیسی را درون قبر گذاشت و یک سخنرانی کوبنده‌ای هم انجام داد که خیلی‌ها را متحول کرد.

 

وصیت نامه شهید عیسی کره‌ای

این وصیت‌نامه عیسی کره‌ای است که قبل از هر چیز اقرار به یگانگی پروردگار و خاتم پیامبران، حضرت محمد (ص) و حقانیت معصومین (س) که دوازدهمین آن‌ها امام زمان (عج) در غیبت است می‌کنم و سفارشم به پیروی از منش همین معصومین است و بس.

عزیزانم، امروز، روز آزمایش الهی است، جایگاه همه انسان‌ها زیر خاک‌هاست. جنگ وقتی تمام شد مسائل دیگر آزمایش خداوند است؛ و تا وقتی که کلمه اسلامی بعد از انقلاب ما هست، مبارزه و جنگ در پیش داریم. امام حسین (ع) هم مقتدای ما در این راه است. خسته نشوید، سرد و سست نشوید و گوش به فرمان رهبریت علیه هر آنچه فتنه است به مقابله برخیزید ارزش امام خمینی، برای اسلام و دنیای در خواب رفتنه خیلی است که ما قدر آن را نمی‌دانیم.

برای سلامتی و طول عمر رهبرمان تا می‌توانید، دعا کنید. خداوند آنقدر کریم است که به دعا‌های این همه، امت حزب الله عنایت کند.

اگر در این راه، ما شهید شویم که «احلی من العسل» و اگر مسائلی دیگر به وجود آمد نیز رضای به حکمت خداوند هستیم.

خدایا، منجی حق را برای نجات حق بفرست. خدایا، دست ظلم و ستم را، از سر تمامی مظلومین کوتاه کن. خدایا، جامعه ما را به تمامی معنا، اسلامی کن. امام خمینی و تمامی مسئولین جمهوری اسلامی را که از اسلام و دین تو حمایت می‌کنند، حفظ بفرما.

پدر و مادر عزیز و خواهرانم نیز وظیفه خود را می‌دانند. باید بگویم که خیر دنیا و آخرت شما در صبر است و ایمان هر چه بیشتر به اعتقادات، خدایا، تو دین راه همه را یاری فرما؛ و مادر شهید، تحت عنوان پیام به امت شهید پرور ایران نوشته است:‌ ای امت شهید پرور دعا به جان امام بکنید و گفته‌های پیامبر گونه او را به گوش جان بشنوید. به دولت کمک کنید و مگذارید ضد انقلاب در شما نفوذ پیدا کند و توی دهن ضد انقلابی که از آمریکا بدتر است بزنید.

جنگ، جنگ، تا پیروزی

 

آثار تولید شده درباره شهید عیسی کره‌ای 

فیلم

فیلم، حاوی تصاویری از سخنان مادر شهید در مناطق جنگی در اردوی راهیان نور می باشد.

 

گالری تصاویر

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن