شهید عیسی رنجبرپور

شهید عیسی رنجبرپور

 

نام خانوادگی: رنجبرپور

نام پدر: هدایت

نام مادر: حبیبه

تاریخ ولادت: ۱۳۱۸

محل ولادت: البرز- ساوجبلاغ

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۱/۲۲

محل شهادت: شلمچه

عملیات: کربلای ۸

گردان: حضرت زینب(س)

مزار: ساوجبلاغ – شهرک هیو

 

زندگینامه شهید عیسی رنجبر پور

 شهید عیسی رنجبرپور سال ۱۳۱۸ در روستای هیو از توابع شهرستان ساوجبلاغ دیده به جهان گشود. پدرش هدایت و مادرش حبیبه نام داشت.

عیسی در نهضت سوادآموزی درس خواند. وی کارگر کارخانه بود. سال ۱۳۴۱ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و سه دختر شد.

او از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و بیست و دوم فروردین ۱۳۶۶، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

 

وصیت‌نامه شهید عیسی رنجبر پور

بسم الله الرحمن الرحیم

«ولا تحسبن‌الذین قتلوا فی سبیل‎الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

و مپندارید آنهایی که در راه خدا کشته می‎شوند جزء مردگانند بلکه آنها زنده‌اند و در نزد خدایشان روزی می‌خورند.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

و با عرض بهترین و صمیمانه‌ترین سلام‎ها و درود بر مهدی موعود(عج) و نائب بر حقش امام امت و با عرض بهترین و صمیمانه‌ترین سلام و درود به خانواده های معظم شهدا از صدر اسلام تا کربلای حسینی و به مجروحان و معلولان و مفقودان و اسرا خواستم چند کلمه‌ای با امت مسلمان و به خانواده‌ام به عنوان وصیت بنگارم.

من به اینکه در زندگی روزمره خویش مشکلاتی در سر راهم بود و بایستی با این مشکلات مبارزه کنم و به رفاه و غیره زندگی خود بپردازم. من به جبهه آمده‌ام تا اینکه بر حسب تکلیف وظیفه هر مسلمان دین خود را ادا کنم و لازم می‌دانم چند کلمه‌ای به عنوان پیام به امت قهرمان صحبت کنم، عزیزان ما هر چه داریم از اسلام است و هر چه داریم باید فدای اسلام کنیم. پس باید نسبت به معتقدات اسلام محکم و استوار باشیم و همواره و همواره در خط معصومان باشیم و در این زمان در خط ولایت فقیه یعنی امام امت خمینی (ره) بت‌شکن باشیم و هیچ‎گاه و تحت هیچ شرایطی او را تنها نگذاریم. یادمان باشد که امام به ما عنایت دوباره دارد و ما را با اسلام اصیل آشنا کرد.

مطلب دیگر اینکه تا جبهه‎ها به نیرو نیاز دارد در جبهه‌ها حاضر شوید و حسین زمانمان را در این صحنه پیکار تنها نگذارید. نماز جمعه‌ها را فراموش نکنید که کوبنده دشمنان است و همواره در نمازهای جماعت و مراسمات ادعیه شرکت کنید که اساس دین همین هاست در پایان از خداوند متعال توفیقات روز افزون امام امت و امت امام را خواستارم.

به امید زیارت کربلا و قدس

یازدهم اسفندماه ۱۳۶۵

عیسی رنجبرپور

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن