شهید صفدر فلاح نژاد

شهید صفدر فلاح نژاد

 

نام پدر: داداشعلی

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: البرز – ساوجبلاغ – هشتگرد

شهادت: ۱۳۶۵/۱/۷

محل شهادت: فاو

گردان:المهدی (عج)

مزار: هشتگرد – روستای خور

 

زندگی‌نامه شهید صفدر فلاح نژاد

شهید صفدر فلاح‌نژاد سال ۱۳۴۱ در روستای خور در یک خانواده مؤمن و مکتبی به دنیا آمد و با جدیت و به‌رغم مشکلات زیادی که داشت به تحصیلات خود ادامه داد تا اینکه موفق به اخذ دیپلم در رشته علوم انسانی شد. در همین هنگام فعالیت‌های سیاسی خود را نیز آغاز کرد و در پایگاه بسیج به عضویت درآمد و به علت لیاقت و ازخودگذشتگی که از خود نشان داد مسئول بسیج شد.  
صفدر فلاح‌نژاد همراه هم‌تیمی خود شهید محمدرضا دهقان‌نژاد در تیم رگبار به عضویت سپاه درآمد.

وی سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد.

حضور فعال در تمامی صحنه‌های نماز جمعه و جماعت، دعای کمیل و دایر نمودن کلاس‌های اخلاقی از ویژگی‌هایی بود که در وجود صفدر دیده می‌شد. صفدر برای نوجوانان و جوانان روستا انجمن اسلامی دایر کرده بود و فعالیت‌های زیادی در راستای تبلیغات امور فرهنگی انجام داد. او کتابخانه روستا را فعال کرد و برای برادران بسیج کلاس‌های توجیهی برگزار می‌کرد. بسیار متواضع، مؤمن و مخلص بود.

او در چندین مرحله به جبهه اعزام شد تا اینکه به عنوان مسئول سازماندهی و معاونت سپاه ساوجبلاغ انتخاب شد.
از اولین پاسدارهای روستای خور بود. زمانی که در جبهه کردستان حضور داشت با عنوان فرمانده گردان انجام وظیفه می‌نمود. بعد از اینکه مأموریت ایشان در کردستان به اتمام رسید، در سال ۶۵ برای یاری رساندن به رزمندگان به جبهه جنوب منطقه فاو اعزام شد.

صفدر فلاح‌نژاد در روند اجرای عملیات والفجر ۸ در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۶۵ مورد هدف ترکش خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

وصیتنامه شهید صفدر فلاح نژاد

من به عنوان یک فرد طرفدار روحانیت در خط امام و به عنوان کسی که همه خط خود را از امام گرفته‌ام برای روحانیت پیامی دارم که امام امت را تنها نگذارید. طرز زندگی و حالات این مرد خدا را مشاهده کنید و ببینید که امام با مردم مستضعف چگونه برخورد می‌کند. به فکر و یاد آنان است.

به برادران بسیج می‌گویم که شما در جبهه‌ها مستقیماً با کفار بعثی و دشمنان خدا و در پشت جبهه با منافقان و کسانی که نماز شب می‌خوانند ولی به ولایت و شهادت اعتقاد ندارند و زمانی می‌رسد که اسلحه به دست می‌گیرند و علیه جمهوری اسلامی می‌جنگند با تمام قدرت می‌جنگید. 

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن