شهید ذبیح الله عبادی

نام: ذبیح الله

نام خانوادگی: عبادی

نام مادر: اکرم

نام پدر: نصرت

تاریخ تولد: ۱۳۴۹/۳/۳

محل تولد: روستای سنبل آباد

وضعیت تاهل: مجرد

میزان تحصیلات: راهنمایی

سن: ۱۶ سال

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۴/۱۸

محل شهادت: مهران

عملیات: کربلای۱

گردان: زهیر

یگان خدمتی: لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه‌السلام

مزار: تهران، بهشت زهرا  قطعه۵۳، ردیف۱۷۱، شماره۱۱

زندگینامه

شهید ذبیح الله عبادی در سومین روز از سومین ماه بهار ۱۳۴۹، در روستای سنبل آباد قم از روستاهای شهرستان ابهر به دنیا آمد و در همان سنین کودکی به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود. درس خود را تا مقطع راهنمایی ادامه داد و در حین تحصیل وارد شغل خیاطی شد و به کار و تلاش پرداخت.

او در منطقه اسلامشهر عضو بسیج بود و در آنجا نیز فعالیت می کرد. پس از آغاز جنگ تحمیلی درس و کار را رها کرد و در سن ۱۶ سالگی تصمیم گرفت داوطلبانه به جبهه برود. بدین ترتیب از طریق سپاه به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در مدت ۱۸ ماه حضور در جبهه ، بعنوان تک تیرانداز به نبرد با دشمن بعثی پرداخت و در این مدت خیلی کم به مرخصی آمد تا سرانجام به آرزوی دیرینه خود رسید و در عملیات کربلای یک در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه گردن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیتنامه

ایمان به خدا و جهاد در راه او از همه اعمال نزد خدا محبوبتر است. جهادی که خون مومنی ریخته شود و اسبش پی گردد بهترین جهاد است و بهترین گفتار سخنی است که سود داشته باشد. کنون هر ساعتی غم پیشه دارم که روز واپسین در پیشه دارم و ان ساعت خدایا یاری ام ده زغفلت بنده را بیداریم ده درآن ساعت ز شیطانم نگهدار به لطفت نور ایمانم نگهدار چو در جانم نماند زان لقا هوش تو در جانم نکن یادت فراموش هیچ وقت از خداوند متعال غافل نباشید و نماز به پا دارید که نماز ستون دین است و جنگ ما هم برای نماز است و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و دعا بپا دارید که بهترین درمانها برای تسکین دردها است. اینجانب برای چندمین بار است که در دانشگاهی که درسش ایثار است شرکت کرده ام ، در این دانشگاه مردود شده ام چون خداوند گلچین می کند و خوبان را نزد خود می خواند و به خاطر همین هم شهادت نصیب من نشد و برای آخرین بار هم به جبهه های حق علیه باطل آمدم تا شاید با ریختن خون خودم درخت اسلام را آبیاری کنم ، چون همه ما شامل انا لله و انا الیه راجعون هستیم . روزی به سوی خدا باز خواهیم گشت پس چه بهتر راه خونین را انتخاب کنیم . چرا که خود را پیرو امام حسین (ع) می دانیم ، باید رهرو امام حسین باشیم و حسین گونه زندگی کنیم و حسین گونه به شهادت برسیم.

ای جوانان! مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا بی تفاوت بمیرید که علی اکبر حسین(ع) در راه حسین(ع) و با هدف ، شهید شد. من عاشقانه بسوی جبهه های حق علیه باطل رفتم زیرا که بدنم طاقت سوختن در آتش جهنم را ندارد . چرا که دلباخته و پیرو سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) هستم که فرمود : به درستی که من مرگ را جز سعادت و زندگی با ستمگران را جز ملامت و تلخی و ناگزیری نمی بینم. گر مرد رهم میان خون باید بروم خرم آن روز کزین منزل ویران بروم راحت جان طلبم و ز پی جانان بروم

و لذا به همه بستگان و دوستان و مردم توصیه می کنم اگر می خواهید پیش شهدا و خداوند و پیش حضرت زینب سربلند و در قیامت روسفید باشید و سرتان را بالا بگیرید ، حسین زمان را یاری کنید و مردانه بسوی جبهه حق علیه باطل هجوم آورید و شر کفر جهانی را از سر ایران برطرف سازید و با حضور فعال در صحنه انقلاب اسلامی از جمله بسیج مستضعفان ادامه دهنده راه من و امثال من باشید و نگذارید سلاح شهدا بر زمین بماند.

ای امت شهید پرور اسلام! شما را به خدا قسم نگذارید این قلب تپنده و پیر جماران تنها بماند. شما شعار داده اید، ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند و باید به این حرف خود عمل کنید و دعا به جان امام و دعا برای پیروزی رزمندگان و دعا برای ظهور امام زمان (عج) کنید و شما را به خدا قسم نگذارید این خون شهیدان پایمال گردد و شما را به خدا قسم نگذارید جبهه ها خالی بماند و صلح بکشد. انشاءاله که پیروزیم. ای مردم شهید پرور! جبهه ها را پر کنید که به گفته امام امت و امام عزیز ، امسال سال پیروزی است و ای مردم از این به بعد توبه کنید که خداوند توبه کسانی را می پذیرد که از روی نادانی کاری انجام دهند و به زودی از آن پشیمان شوند و بازگردند ، اینگونه مردم را خدا می بخشد. خدا دانا و حکیم است اما توبه کسانی قبول نیست که به بدکاری خود ادامه دهند تا آن لحظه که مرگ آنان فرا رسید ، آنگاه بگوئید حالا توبه کردیم. به کسانی که در حال کفر و بی ایمانی از دنیا بروند . برای چنین مردمی عذابی دردناک آماده ساخته ایم.

برادران و خواهرانم! امروز رزمندگان ما حسین گونه می جنگند و حسین گونه به شهادت می رسند . باشد که ما ادامه دهندگان راه واقعی شهدا باشیم و بار خدایا خودت آگاهی که شهادت خواست دل من بوده چون من خودم را قطره ای از دریای بیکران و خیل عظیم شهدا می دانم، این خواسته قلبی دل من بوده است. واما وصیتم به برادران اینست که اسلحه بر زمین افتاده من را بدست گیرند و راه مرا ادامه دهند. گوش به حرفهای ضد انقلاب ندهید که اینها برای آمریکا مزدوری می کنند. پشتیبان امام باشید، مثل مردم کوفه نباشید و امام را تنها نگذارید. در دعاهای کمیل و نمازهای جمعه شرکت کنید که مشت محکمی است بر دهان ضد انقلاب. جانفشانی ها به خاک پای یارم آرزوست وی که یک جان دارم و دردل هزارم آرزوست و از شما پدر و مادر عزیزم میخواهم که مرا حلال کنید و ازهمشهریان حلالیتم را بطلبید و برای من گریه نکنید چون دشمن خوشحال می گردد. انشاءاله خداوند اجرعظیم عنایت بفرماید. دیگر عرضی ندارم بجز حلالیتم از شما.

ذبیح الله عبادی

اخبار

اخبار مرتبط با «شهید ذبیح الله عبادی»

نصیری؛ مدیر کل بنیاد تهران با نصرت عبادی پدر شهیدان «ذبیح اله و عبداله عبادی» دیدار کرد و از مقام این پدر بزرگوار دو شهید، تجلیل نمود و گفت: شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی و مهمترین عامل حفظ  انقلاب هستند و خدمت به خانواده شهدا و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه مسئولان است. والدین شهدا با صبر و بردباری غم از دست دادن عزیزانشان را تحمل کردند و همه این از خود گذشتگی ها باعث صلابت نظام و افتخار مردم ایران است. شهادت تکامل نهایی انسان است و شهدا جایگاه والایی در نزد خداوند دارند و رحمت واسعه و خاص پروردگار تا ابد شامل حال آنان خواهد بود.

شهید ذبیح اله عبادی ۱۸ تیرماه ۱۳۶۵ در مهران و شهید عبداله عبادی ششم فروردین ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ادی

نمایه محتوا: بازتولید (جمع‌آوری اینترنتی و فضای مجازی)

گالری تصاویر

سایر شهدا

شهدا

شهید مصطفی فیض آبادی

نام: سید مجید نام خانوادگی: حسینی هرات نام مادر: زهرا نام پدر: سید محمد تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۲ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک (دانشگاه صنعتی شریف) سن: ۲۱

شهید منوچهر اکبری (title)
شهدا

شهید منوچهر اکبری

نام: سید مجید نام خانوادگی: حسینی هرات نام مادر: زهرا نام پدر: سید محمد تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۲ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک (دانشگاه صنعتی شریف) سن: ۲۱

شهدا

شهید فضل‌الله قاسم پور

نام: سید مجید نام خانوادگی: حسینی هرات نام مادر: زهرا نام پدر: سید محمد تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۲ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک (دانشگاه صنعتی شریف) سن: ۲۱

شهدا

شهید علی گندمی محمدآبادی

نام: سید مجید نام خانوادگی: حسینی هرات نام مادر: زهرا نام پدر: سید محمد تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۲ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک (دانشگاه صنعتی شریف) سن: ۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

HomeCategoriesAccountCart
Search