شهید مدافع حرم اسدالله ابراهیمی

 نام: اسدالله   |   نام خانوادگی: ابراهیمی  |   نام پدر: رجبعلی

تاریخ ولادت: فروردین ۱۳۵۱   |   محل ولادت: تهران   |   سن: ۴۴

تاریخ شهادت: ۱۳۹۵/۳/۲۷   |   شهادت: سوریه – حلب

جاویدالاثر: تروریست‌های جبهه النصره از تحویل پیکر مطهر شهید خودداری کردند

مزار یادبود: تهران – بهشت زهرا – قطعه ۵۰

 

زندگینامه شهید اسدالله ابراهیمی

اسدالله ابراهیمی سال ۱۳۵۱ در تهران دیده به جهان گشود.

۱۶ سال بیشتر نداشت که برای حضور در دفاع مقدس با دستکاری شناسنامه اش راهی جبهه شد.

او وقتی که فهمید خواهرش به بیماری کلیوی مبتلا شده و نیاز به پیوند کلیه دارد، خودش را از جبهه به بیمارستان رساند و یک کلیه اش را به خواهرش اهدا کرد.

با تمام شدن جنگ تحمیلی همواره حسرت دوری از یاران شهیدش را می خورد.

پس از جنگ در برنامه های فرهنگی و اعتقادی از مربیان مسجد محل (مهرآباد جنوبی؛ شهرک فردوس) بود و از هیچ خدمتی در سنگر مسجد کوتاهی نمی کرد. او در جاهای مختلف پایه گذار حرکتهای فرهنگی بزرگی بود بدون آن که اثری از نام خود بر جای گذارد. سال ۷۴ معاون فرهنگی پایگاه بسیج شد.

سال ۱۳۸۱ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج ۲ فرزند به نام های حسین و زینب است.

وی از جمله کسانی بود که در فتنه ۸۸ در خط مقدم دفاع از انقلاب و رهبری در میدان حاضر شد.

اسدالله ابراهیمی تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس ادامه داده و کارشناسی حسابداری خوانده بود. او در کارخانه پارس خودرو مشغول به کار بود که با آغاز جنگ سوریه تمام تلاشش را برای حضور در سوریه کرد تا اینکه در بهمن ماه سال ۹۴ به این کشور اعزام شد. او از فرماندهان لشکر فاطمیون در منطقه بود اما آنقدر متواضع بود که حتی همکارانش در شرکت پارس خودرو تا لحظه شهادت نمی‌دانستند که ایشان از فرماندهان ایرانی تیپ فاطمیون مدافعان حرم در سوریه بوده است. نام وی به عنوان اولین شهید مدافع حرم گروه سایپا از شرکت پارس خودرو ثبت شد.

اسدالله ابراهیمی سرانجام در ۲۷ خردادماه سال ۹۵ در شهر حلب سوریه به شهادت رسید، در حالی که پیکرش برای همیشه در منطقه ماند و تنها مزار یادبودی به نام وی در قطعه ۵۰ بهشت زهرای تهران اختصاص یافت.

 

وصیتنامه شهید اسدالله ابراهیمی

به نام محبوب یگانه مهربان

بارالها، ای محبوب من و ای معشوق من!

عاجز و ناتوانم از شکر همه نعمت‌هایی که با رحمت واسعه خود عطایم کردی که بزرگ‌ترین آنها معرفت خودت و پس از آن معرفت و محبت محمد(ص) و آل محمد(ص) و همچون نور ولایت ائمه اطهار(ع) و پس از آن، شناخت و محبت ولایت فقیه و تسلیم و مطیع بودن در برابر آنها می‌باشد.

خداوندا! تو را شکرگذارم که در هر شرایط حساس و دشوار و خطراتی که برای نظام اسلامی پیش آمد، با لطف و عنایت خودت، در حد توان و بضاعت سعی در یاری این نظام الهی و رهبری عزیز آن نموده و تلاش نمودم همه وجود خود و همه داشته‌هایم را صرف حفظ نظام اسلامی و رهبری آن کنم.

بارالها! تو را سپاس می‌گویم که نور ولایت که یگانه معیار شناخت حق از باطل می‌باشد را به قلب این بنده عاصی‌ات هدیه نمودی تا روزگاری که جاهلیت مدرن در اشکال مختلف ظهور و بروز نموده است راه حق از باطل را بشناسم و در این راه گام بردارم و شکر می‌گویم تو را که محبت و ولایت رهبر عزیزمان امام‌خامنه‌ای(حفظه‌الله) را به دل و روح و جان من هدیه کردی تا در شعاع این محبت و ولایت الهی، راه حقیقی تو را شناخته و از گمراهی در امان باشم.

ای همه کسانی که این پیام به آنها می‌رسد!

بدانید که مردم هر عصر و زمانی با ولایت ولی امر برحق زمان خود آزموده خواهند شد و هرکس به میزان اطاعت پذیری از رهبرالهی خود در این آزمون سخت، پذیرفته خواهد شد. پس قدر این نعمت را که همان ولایت فقیه و به‌خصوص رهبر عزیز، بصیر و مظلوم‌مان امام خامنه‌ای عزیز را بدانید و در اطاعت از ایشان کم نگذارید که بدون شک اطاعت و پیروی از ایشان همان پیروی و اطاعت از پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) می‌باشد.

پدر و مادرم گرامی‌ام، همسر عزیزم، فرزندان دلبندم و برادران و خواهران گرامی‌ام!

می‌دانم که در طول زندگی، از این حقیر خطاها و ناملایماتی دیده‌اید که ممکن است دل‌تان را رنجانده باشد. عذر و پوزش می‌طلبم،  ببخشید و حلالم کنید تا خداوند مهربان نیز از این بنده سراپا گناه خود بگذرد و دعا کنید که خداوند عزیز و بخشنده، بر این بنده ناتوان و گناهکار خود سخت نگیرد و با رحمت واسعه خود و یا لطف و عفو و بخشش خود با این بنده عاصی حساب نماید.

ای همه عزیزان!

در راه اسلام ناب قدم بردارید و با قرآن انس داشته باشید و دین خود را از علمای ربانی بگیرید. در طول زندگی، در تهذیب نفس و خودسازی و کسب معارف اعتقادی و اخلاقی بکوشید که فرصت‌ها زودگذر بوده و خیلی زود وقت رفتن فرا می‌رسد. پس زاد و توشه آخرت بگیرید که راه بسیار سخت و دشوار در پیش است. در پایان، از همه کسانی که حقیر را می‌شناسند و حقی برگردنم دارند طلب بخشش و حلالیت می‌کنم و می‌خواهم که از اعماق دلتان ببخشید و حلالم کنید تا با واسطه گذشت شما خداوند رئوف و مهربان نیز از معاصی و خطاهای این بنده  گنهکار خود بگذرد و لطف و رحمت و مغفرت خود را شامل حالم نماید.

در مجالس نورانی و معنوی، به خصوص مجالس ذکر و روضه اهل‌بیت(ع) شرکت کنید و برایم دعا کنید و حقیر را هم در عزاداری و گریه‌هایتان شریک کنید.

 

بخشی از پیام شهید مدافع حرم اسدالله ابراهیمی

من اصلا بخاطر امام زمان(عج) بچه دار شدم. من هم نباشم، مطمئنم آقا حواسشان به بچه های من هست. تکلیف الان من جنگیدن با دشمن است.

خدایا شکر می گویم تو را که محبت و ولایت رهبر عزیزمان امام خامنه ای را به دل و روح و جان من هدیه کردی تا در شعاع این محبت و ولایت الهی راه حقیقی تو را شناخته و از گمراهی در امان باشم.

 

آثار تولید شده درباره شهید مدافع حرم اسدالله ابراهیمی

کتاب «بهار، آخرین فصل»

زندگینامه پسر بچه‌ای پرتکابوست که بهار فصل هبوطش به زمین، فصل باندگی و رشو و فصعودش نزد معبود بود، و این او در ابن کتاب با عنوان شهید مدافع حرم، اسد الله ابراهیمی می‌شناسیم که با قلم دلنشین مرتضی اسدی در قالب مستند داستانی معرفی می‌شود و اثر از سوی انتشارات روایت فتح به کتابرسان می‌آید؛ 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

((فهمید گردان عقب‌نشینی کرده، اما کار از کار گذشته و او جا مانده بود. مقاومت در مقابل آن حجم از آتش سخت و ناممکن شده بود، آماده عقب‌نشینی بود که دید فاصله‌اش با برخی از تکفیری‌ها به کمتر از بیست‌متر رسیده است، جنگ رو در روی آن‌ها شروع شد! چند نفرشان را به هلاکت رساند و به سمت جاده خروجی روستا عقب‌نشینی کرد. آن‌ها هم امان ندادند و بی‌وقفه شلیک کردند. فهمید اتفاق عجیبی در حال رخ‌دادن است! صدها تیر همزمان به طرفش شلیک می‌کردند، بدون اینکه حتی کوچک‌ترین زخمی بردارد هنوز زنده بود و مقاومت می‌کرد. در عوض تلفات بسیاری از دشمن گرفت.

مراد برای دیدن اسدالله به مقر گردان احتیاط برگشت و متوجه شد گردان را برای انجام عملیات به منطقه اعزام کرده‌اند. چند دقیقه آن اطراف چرخی زد تا نیروهای گردان خسته و کوفته از عملیات برگشتند. هرچه چشم چرخاند اسدالله در میان جمعیت نبود. فریاد زد:«پس اسدالله کجاست؟»))

  • ناشر: روایت فتح
  • نویسنده: مرتضی اسدی
  • قالب : مستند داستانی
  • سال نشر : ۱۴۰۰
  • تعداد صفحات : ۱۹۲

کتاب «دلاور سوریه»

جلد چهارم مجموعه کتاب کودک مدافعان حرم، به شهید اسدالله ابراهیمی اختصاص یافته است که نام آن «دلاور سوریه» می باشد. این مجموعه کتاب کودک با عنوان«کبوتران حرم» با محوریت شهدای مدافع در ۷ جلد به ۷ تن از شهدای مدافع حرم منطقه ۹ تهران در قالب شعر، تصویر و نثر روان پرداخته است.

  • ناشر: شهید کاظمی
  • نویسنده: علی اکبر قلیچ خانی
  • شاعر : علی اکبر قلیچ خانی
  • سال نشر : ۱۳۹۵
  • تعداد صفحات : ۱۲

 

گالری تصاویر

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن