آخرین جلسه عمومی تدوین تاریخ رزم لشکر۱۰ سیدالشهدا (ع) برگزار شد

این جلسه در سالن همایش‌های گلزار شهدای تهران بهشت زهرا (س) برگزار گردید.

مدعوین و همرزمان به تدریج خود را به محل جلسه رسانده و مشغول صرف صبحانه شدند. حاضرین در این جلسه برادران و خواهران: سید محمد ابوترابی، عباس قهرودی، خادم، عاطفی، کوثری، محمد بختیاری، اسدی، امتی، دلیر، وزوایی، کاند، لطفی، سید جواد میری، مرادیان، مهدی سهیلی، سید فرزان حسینی، کشمیر، فیاض، پدیدار، رحمانی، اردستانی و رستم خانی؛ جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

سردار خادم با ذکر خیر مقدم به حاضرین، اشاره فرمودند که متاسفانه امروز به علت بیماری مختصر سردار فضلی از دیدار روی ایشان محروم هستیم. سپس دستور جلسه را بیان فرمود که اولین دستور این جلسه، مبحث بنیانگذاران و بعد از آن ابلاغ تقویم جلسات عمومی تاریخ رزم در سال ۱۴۰۲ و در آخر هم راه اندازی قرارگاه مردمی فرهنگی گلزار شهدا قرار خواهد بود.

سردار سید محمد ابوترابی فرمانده قرارگاه پژوهشی بنیانگذاران شروع به ارائه گزارش کار قرارگاه در این مدت نمود. ایشان ضمن معرفی مجدد نویسندگان به ماموریت‌های آنها اشاره و میزان پیشرفت کار را بیان کردند.

سردار خادم هم فرمودند که شما با استفاده از کتب همپای صاعقه و گردان نهم اسناد لازم را برداشت و کمبودها را از طریق تاریخ شفاهی و مصاحبه با افراد به سرانجام برسانید. در آخر سردار خادم موضوع ضرورت راه اندازی قرارگاه فرهنگی گلزار شهدا را بیان نمود‌. ایشان گفتند که باید با برگزاری جلسات و استقرار در گلزار شهدا به اجرای طرح‌های فرهنگی پرداخت.

برادر مرادیان نیز به رونمایی از این کتاب در آخرین جمعه سال و در مراسم دعای ندبه گلزار شهدا اشاره نمود.

سپس سردار ابوترابی یادآوری کردند که در اولین جلسه‌ی امسال ۱۵ مورد نیازهای قرارگاه را برای برطرف کردن مشکلات بیان کردیم و در این جلسه می‌خواهیم آنها را مطالبه کنیم که با بازخوانی و بررسی نیازها و پاسخ سردار خادم و برادر اسدی آن ۱۵ مورد به ۵ مورد کاهش پیدا نموده بود.

برادر سید فرزان حسینی از رزمندگان لشکر نیز بعد از معرفی خود اعلام آمادگی کردند تا در خصوص اجرای این طرح هر کاری که در توانشان باشد را در طبق اخلاص ارائه خواهند نمود.

برادر اسدی نیز با بیان فرمایش سردار احمد ذوالقدر که پشتیبان این طرح است اشاره نمود که محدوده بهشت زهرا (س) در آمایش سرزمینی سپاه استان قرار دارد و ما باید از این موقعیت بهره برداری کنیم.

سرکار خانم لیلا رستم خانی با طرح موضوع نگارش کتاب آقا رسول به ضرورت انعکاس خبری و تلاش جهت ترویج استفاده از این کتاب نکاتی را بیان نمودند‌.

سپس برادر رحمانی نویسنده کتاب بنیانگذاران به بیان مشکلات خود و کمبود مدارک و اسناد اشاره نمود و این که مرکز اسناد قرارداد نگارش این مقطع را نمی‌پذیرد که برادر اسدی فرمودند قرارداد شما در حفظ آثار سپاه استان منعقد می‌شود.

ایشان شرایط موجود مدیریت شهری و ریاست گلزار شهدا را که از عناصر ارزشی بوده و پشتیبان این گونه طرح‌ها هستند را زمان مناسبی برای این مهم اعلام نمود.

جلسه با پذیرایی ناهار به اتمام رسید‌.

با اتمام بخش اول این جلسه سردار خادم به تدوین تقویم جلسات عمومی تدوین تاریخ رزم لشکر در سال ۱۴۰۲ اشاره نمود که مورد تصویب سردار فضلی هم قرار گرفته و انشاءالله جلسات سال آینده به بررسی خروجی‌ها و کتب منتشره قرارگاه ها منجر شود.

تصاویر

More To Explore

شهید

شهید

شهدا

شهید محمدرضا محمودی تفرشی

نام: محمدرضا نام خانوادگی: محمودی تفرشی نام مادر: فاطمه نام پدر: حسن تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۵ محل تولد: تهران وضعیت تاهل: مجرد میزان تحصیلات: اول متوسطه (علوم تجربی) سن: ۱۷ سال تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۱۲ محل

خانهدسته‌هاحساب کاربریسبد خرید
جستجو کردن